ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در بیان جزئیات نشست امروز (سه‌شنبه) کمیسیونش پرداخت و اظهار داشت: جلسه امروز با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و اعضا تشکیل شد.

وی افزود: نمایندگان سوالاتی را مطرح کردند که البته پیش‌تر هم ۱۰ سوال از وزیر تهیه شده بود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس همچنین یادآور شد: یکی از سوالات نمایندگان از وزیر کشور درباره قاچاق کالا بود که ا آقای رحمانی فضلی هم به صورت مبسوط در این باره توضیحاتی ارائه کرد.

وی جزئیات توضیحات وزیر کشور در نشست مزبور را تشریح کرد و گفت: وزیر کشور ضمن ارائه توضیحات خود عنوان کرد که بحث قاچاق یکی از مباحث مهمی است؛ قاچاق کالا به گونه‌ای صورت می‌گیرد که تحت ترانزیت کالای بندرعباس، کالا به ترکیه می‌رود و پشت مرز دپو می‌شود و کولبران همان کالایی که داخل کشور تحت عنوان ترانزیت رفته را مجدد به داخل کشور منتقل می‌کنند و به این ترتیب حق گمرکی پرداخت نمی‌شود.

ابوترابی در ادامه بیان اظهارات رحمانی فضلی گفت: لذا تصمیم بر این شده این دپوها در داخل کشور در مناطق مرزی شمال غرب وارد شود و آنگاه کولبران آن را با ۲۰ درصد تخفیف به داخل کشور منتقل کنند؛ به این صورت که کولبران آنها را در داخل مرز برای بنکداران و مغاره‌ها توزیع کنند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس ادامه داد: بنابراین جای نگرانی وجود ندارد و کولبران هم دچار مشکل نمی‌شوند، اما قاچاقچیان عمده که بار را از بندرعباس داخل کانتینر تحت عنوان ترانزیت می‌بردند دچار مشکل شدند و لذا در حال تحریک هستند اما در معیشت کولبران هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود.

وی در خاتمه سخنان خود با اعلام برگزاری نشست ویژه‌ای برای طرح سوالات از رحمانی فضلی تصریح کرد: در مجموع فرصت سایر سوالات مطرح نشد و بنابر برگزاری نشست دیگری با حضور رحمانی فضلی شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.