رأی الیوم گزارش داد، سیف الإسلام قذافی پسر معمر قذافی دیکتاتور معدوم لیبی تبلیغات انتخاباتی خود را با توزیع مجله‌ای با نام "ماندلای لیبی" در سرتاسر تونس آغاز کرد.

"عبدالمنعم درمبه" مدیر ستاد انتخاباتی سیف الإسلام قذافی گفت ماندلای لیبی لقبی است که اعضای ستاد تبلیغاتی سیف الإسلام به وی داده‌اند و با توجه به گسترده بودن اتباع لیبی در تونس، این مجله در ۲۴ استان این کشور توزیع می‌شود.

وی افزود: این مجله در کشورهای مغرب عربی و همچنین اتحادیه اروپا که شمار زیادی از شهروندان لیبی بعد از آغاز انقلاب ۱۷ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی به آنجا مهاجرت کرده‌اند، توزیع خواهد شد.

درمبه اظهار داشت: هدف این ستاد تشویق مردمی لیبی به مشارکت گسترده در انتخابات آینده است و این مجله برنامه‌های انتخاباتی سیف القذافی را تشریح خواهد کرد.

گفتنی است که سیف الإسلام القذافی ماه مارس گذشته از نامزدی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری لیبی خبر داد.

سیف الإسلام ۴۵ ساله پسر معمر قذافی است که از سال ۱۹۷۹ الی ۲۰۱۱ میلادی در لیبی حکومت کرد. وی پس از سرنگونی پدرش، مدتی را در زندان سپری کرد و سپس به موجب قانون عفو عمومی آزاد شد.

این در حالی است که دادگاه کیفری بین المللی خواستار تحویل سیف الإسلام به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در جریان انقلاب این کشور است.

طبق نقشه راه سازمان ملل متحد انتظار می‌رود که انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهموری لیبی تا پیش از پایان سال جاری میلادی برگزار شود.

اشتباه السیسی در نشست سران عرب درد سر ساز شد

عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر در سخنرانی خود در نشست اخیر سران عرب در ظهران عربستان، موشک‌های بالستیک را به اشتباه موشک‌های پلاستیکی تلفظ کرد.

این اشتباه السیسی موجی از تمسخر علیه وی در شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت و کاربران شبکه‌های اجتماعی توییتر هشتگی با نام ننگ السیسی در نشست سران عرب راه‌اندازی کردند.

تلاش امارات برای جلب مزدور از اوگاندا به‌منظور جنگیدن در یمن

منابع آگاه از تلاش شیخ نشین امارات برای جلب مزدوران جدید از کشور اوگاندا برای جنگیدن در یمن خبر داد.

به گفته این منابع امارات از بیم خروج نظامیان سودانی از یمن در حال تلاش برای جلب مزدور از کشور اوگاندا است.

پایگاه خبری ۲۱ اعلام کرد که "محمد بن زاید آل نهیان" ولیعهد ابوظبی قصد دارد برای امضای چند قرارداد به اوگاندا سفر کند و از جمله قراردادهایی که قرار است در این سفر امضا شود، قراردادی برای تامین ۱۰۰۰ نظامی اوگاندایی است که ۲۰۰۰ نفر از آن‌ها به سومالی و ما بقی برای کمک به نظامیان اماراتی به یمن اعزام خواهند شد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، "نجوی قدح الدم" مشاور "یووری موسونی" رئیس‌جمهور اوگاندا که در کشورهای حوزه رود نیل نفوذ دارد، مقدمات این توافق را فراهم کرده است.

تلاش امارات برای جلب مزدور از اوگاندا در حالی صورت می‌گیرد که گمانه‌زنی‌ها برای خروج نظامیان سودانی از یمن در پی وارد آمدن خسارت‌های سنگین به آن‌ها قوت گرفته است.

پارلمان سودان توافق همکاری امنیتی با ترکیه را تصویب کرد

نمایندگان پارلمان سودان امروز سه شنبه توافق همکاری امنیتی بین این کشور و ترکیه را به منظور توقف روابط مشترک در زمینه‌های تکنولوژی‌های پیشرفته، آموزش، همکاری‌های امنیتی، مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان‌یافته امضا کردند.

"ابراهیم احمد" نایب رئیس کمیسیون امنیتی و دفاعی پارلمان سودان گفت که این توافق، نتیجه تحول تاریخی روابط بین دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی است.

نمایندگان پارلمان سودان تاکید کردند که قانون توافق همکاری امنیتی با ترکیه، روابط خارجی و همکاری بین‌المللی در تمامی عرصه‌ها را تقویت خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.