هیل گزارش داد، اریک هولدر، دادستان کل سابق آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره در خطر قرار داشتن آمریکا به دنبال آشفتگی‌های موجود، به شبکه MSNBC گفت: فکر نمی‌کنم اغراق‌آمیز باشد که بگوییم دموکراسی ما تحت حمله قرار گرفته است.

هولدر ادامه داد: اگر به مساله تقلب در انتخابات، سرکوب رای‌دهندگان و هنجارهایی که دولت در قالب آن‌ها با مردم رفتار می‌کند و همچنین افراد حاضر در دولت در قالب آن با یکدیگر رفتار می‌کنند دقت کنیم، خواهیم دید که چیزهای زیادی به نفع مسائل دیگر کنار گذاشته شده‌اند.

هولدر درخصوص این مساله به درخواست دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از جف سشنز، دادستان کل و وزارت دادگستری برای تحت پیگرد قرار دادن هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا اشاره کرد.

 این دادستان سابق اذعان کرد، معیارهایی در "دی‌ان‌ای" آمریکا وجود دارد که از بروز چنین سوءاستفاده‌هایی از قدرت جلوگیری می‌کند اما دولت ترامپ توانایی نهادهای دولتی برای فعالیت مناسب در نقش‌های خود را محک زده است.

هولدر در حال حاضر رییس گروهی به نام "کمیته تقسیم‌بندی مجدد دموکراتیک ملی" است که با هدف بسیج کردن دموکرات‌ها در ایالت‌هایی که جمهوری‌خواهان کنترل فرمانداری آن‌ را به طور کامل در دست دارند، تشکیل شده است.

هولدر که یکی از منتقدان سرسخت ترامپ و مقامات وزارت دادگستری او است، طی این مصاحبه تصریح کرد، به شرکت در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا "فکر می‌کند".

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.