آسوشیتدپرس گزارش داد،‌ این بحث پس از آن بالا گرفت که لری کادلو، مشاور اقتصادی جدید کاخ سفید گفت که نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد از "سردرگمی لحظه‌ای" رنج می‌برد. هیلی هم در پاسخ گفت: با تمام احترام،‌ سردرگم نشده‌ام!

با این حال یک مقام کاخ سفید می‌گوید کادلو عصر سه‌شنبه طی تماس تلفنی از هیلی عذرخواهی کرد. کادلو پیش از آن در واکنش به اظهارات نیکی هیلی به خبرنگاران در فلوریدا گفته بود او "جلوتر از منحنی" حرکت می‌کند. سفیر آمریکا در سازمان ملل تاکید کرده بود آمریکا دوشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه بابت حمایت این کشور از دولت اسد پس از حمله شیمیایی ادعایی اخیر اعمال می‌کند.

کادلو که مدیر شورای اقتصاد ملی آمریکاست، تاکید کرد تحریم‌های جدید در دست بررسی است اما هنوز اجرایی نشده است. او درباره هیلی گفت: "احتمال دارد او دچار نوعی سردرگمی و اختلال لحظه‌ای شده باشد." سفیر آمریکا هم در بیانیه مختصری که برای فاکس نیوز فرستاد، گفت: با تمام احترام، من سردرگم نشده‌ام.  

اختلاف‌نظر میان تیم هیلی و کاخ سفید از زمان مصاحبه این سفیر آمریکا با سی‌بی‌اس عمدتا در پشت پرده بود. هیلی یکشنبه در برنامه "رو در رو با ملت" گفت وزیر خزانه‌داری آمریکا دوشنبه تحریم‌های جدیدی علیه شرکت‌های روسی وابسته به برنامه تسلیحات شیمیایی سوریه اعمال می‌کند؛ البته اگر تا الان این کار را نکرده باشد.

پس از آن کاخ سفید برای توضیح سخنان هیلی در بحبوحه آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اجرای تحریم‌های جدید را متوقف کرد، به زحمت افتاد. چندین تن از مقام‌های دیگر هم این اظهارات را به چالش کشیده و گفتند که انگار هیلی در باغ نیست!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.