در پی نوسانات نرخ ارز، ابهاماتی در خصوص بازار محصولات و کالاهای مختلف به وجود آمد و حتی تولید کنندگان و وارد کنندگان لوازم خانگی هم پیشنهاد افزایش قیمت را به دستگاه‌های نظارتی دادند اما معاون اول رییس جمهور اعلام کرد که دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای مختلف اختصاص پیدا می‌کند و هیچ کس حق افزایش قیمت به بهانه نوسانات نرخ ارزی را ندارد. اما گویا دست‌اندرکاران بازار لوازم خانگی به این موضوع اکتفا نکرده و مجددا درخواست افزایش قیمت را داده‌اند.  

محمد طحان‌پور - رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی - در این باره به ایسنا گفت: تاکنون دلار ۴۲۰۰ تومانی اختصاص پیدا نکرده اما اعلام تامین آن از سوی مسئولان دولت و اجرای این سیاست جدید ارزی توانست بازار را آرام کند، چراکه پیش از آن همه از تولیدکنندگان و واردکنندگان لوازم خانگی بلاتکلیف بودند و نمی‌دانستند چه کار باید انجام دهند. از سوی دیگر مردم نیز درگیر همین حواشی بودند و تقریبا بازار به حالت تعطیل درآمده، چراکه خرید و فروشی صورت نمی‌گرفت.

وی اضافه کرد: اسفندماه سال گذشته تولیدکنندگان و واردکنندگان درخواست افزایش ۱۵ درصدی قیمت را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دادند که آنها اعلام کردند "تا پایان فروردین‌ماه حق افزایش قیمت ندارند و پس از آن این درخواست بررسی می‌شود". با توجه به وضعیت کنونی به نظر می‌رسد با افزایش حدود هشت تا ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی در اردیبهشت‌ماه موافقت شود.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود تامین دلار ۴۲۰۰ تومانی همچنان درخواست افزایش قیمت دارید؟ اظهار کرد: تاکنون دلار ۴۲۰۰ تومانی به ما ندادند و حتی در صورت تخصیص این ارز با این قیمت، عوامل مختلفی در افزایش قیمت تمام شده لوازم خانگی موثر است و درخواست تولیدکنندگان و واردکنندگان نیز مربوط به ماه‌های قبل بوده است که پیش‌بینی می‌شود با افزایش هشت تا ۱۰ درصدی قیمت موافقت شود.

طحان‌پور ادامه داد: هم‌اکنون وضعیت بازار لوازم خانگی آرام و مناسب است، اما رکود همچنان در این بازار وجود دارد و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد که امیدواریم هرچه زودتر این وضعیت اصلاح شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.