یک مقام ارشد نیروی هوایی آمریکا روز سه شنبه اذعان داشت که روسیه و چین درحال توسعه قابلیت‌های مختل ساختن ماهواره‌های آمریکا هستند.

 به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «هیثر ویلسن» مدیر اداری نیروی هوایی آمریکا (Secretary of the Air Force) در نشست سالیانه فضایی که در «کالورادو اسپرینگز» برگزار شد، اظهار داشت: «ما با یک محیط امنیتی بین‌المللی رقابتی و خطرناک‌تر از آنچه که در گذشته شاهد بودیم، مواجه هستیم .....و اینک روسیه و چین درحال توسعه توانایی‌های خود برای مختل کردن ماهواره‌های ما هستند.»

هیثر ویلسن

ویلسن در ادامه افزود که آمریکا با متحدانش برای توسعه عملیات، افزایش قدرت بازدارندگی و دفاع از  منافع حیاتی ملی در فضا همکاری می‌کند.

این درحالی است که روسیه و چین بارها تعهد خود در استفاده صلح آمیز از فضا را اعلام کرده و همچنین عضو کمیته سازمان ملل متحد در امور استفاده صلح آمیز از فضا هستند.

هیثر ویلسن در ادامه سخنان خود گفت که آمریکا قصد دارد نسل بعدی ماهواره‌های هشدار دهنده حمله موشکی را چهار سال زودتر از برنامه اولیه به فضا پرتاب کند.

مدیر اداری نیروی هوایی آمریکا همچنین اشاره کرد که  بودجه مالی سالیانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا توسعه ماهواره‌های مقاوم‌‌تر و قابل دفاع‌تر و مجهز به سامانه مقاوم برابر پارازیت و ارتباط با بسامدهای بالا است.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.