از این سازمان، عوارض خروج از کشور برای سفر عتبات عالیات از مرزهای زمینی و دریایی امسال مبلغ ۱۲۵ هزار ریال و از مرزهای هوایی ۳۷۵ هزار ریال تعیین شده است.

همچنین عوارض خروج برای سفر حج تمتع و عمره مفرده از همه مرزهای کشور برای بار اول مبلغ یک میلیون و ۱۰۰ هزار ریال، برای بار دوم یک میلیون و ۶۵۰ هزار ریال و برای بار سوم به بعد، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

براساس این اطلاعیه، عوارض خروج برای سایر سفرهای خارجی از همه مرزهای کشور برای بار اول مبلغ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، برای بار دوم، مبلغ سه میلیون و ۳۰۰ هزار ریال و برای بار سوم به بعد، مبلغ چهار میلیون و ۴۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

زائران اربعین که از سوم مهرماه امسال تا ۲۲ آبان ماه از مرزهای زمینی به مقصد عراق از کشور خارج می شوند از عوارض خروج معاف اند. 

همچنین براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده، دارندگان گذرنامه‌های سیاسی و خدمت، دارندگان پروانه گذر مرزی، خدمه وسایل نقلیه عمومی زمینی و دریایی و خطوط پروازی، جانبازان انقلاب اسلامی که برای معالجه به کشورهای دیگر اعزام می‌شوند، دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور(دارندگان اجازه خروج دانشجویی)، ایرانیان مقیم خارج از کشور دارای کارنامه شغلی از وزارت کار و امور اجتماعی و بیمارانی که با مجوز شورای پزشکی جهت درمان به خارج از کشور اعزام می شوند، از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند.

براساس این اطلاعیه، مسافران با تعیین دقیق نوع و تعداد سفر نسبت به پرداخت عوارض خروج از کشور به حساب شماره ۲۱۱۰۱۰۰۲۵۰۰۰۹ اداره کل مالیات بر ارزش افزوده استان تهران اقدام تا در زمان کنترل تعداد، نوع سفر و مبلغ توسط مأموران مستقر در مبادی خروجی با مشکلی مواجه نشوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.