علیرضا رحیمی، با اشاره به حواشی ایجاد شده درمورد انتشار یک فایل صوتی در جلسه علنی روز گذشته، از تهیه و امضای نامه‌ای در محکومیت این اتفاق خبر داد و گفت: درپی انتشار نسبتاً گسترده یک فایل صوتی از اظهارات اهانت‌آمیز یکی از نمایندگان به شان و مقام زنان که همان زمان به‌طور زنده از رادیوی سراسری منتشر شده بود، تعدادی از نمایندگان در نامه‌ای به هیات رییسه مجلس خواستار برخورد با این نماینده شدند.

این عضو اصلاح‌طلب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که چنین اظهاراتی دور از شان مجلس و نمایندگان است، گفت: تا آخرین لحظاتی که در جریان بودم، بیش از ۸۰ نفر از نمایندگان این نامه را امضاء کرده بودند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس همچنین تاکید کرد: این نامه فراکسیونی نبوده و نمایندگانی از همه طیف‌های سیاسی داخل مجلس درمیان امضاءکنندگان حضور دارند.

 در متن نامه نمایندگان خطاب به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی آمده است:

جناب آقای لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی

در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۲۸/ ۱/ ۹۷ همزمان با نطق آقای محبی‌نیا، صدای دیگری از زبان فردی در تریبون مجلس در رسانه‌ها پخش شده که حاوی کلمات زشت و خلاف شئونات و آموزه‌های اسلامی است، این موضوع باعث جریحه‌دار شدن قلوب ملت شریف و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده است. لذا مقتضی است دستور فرمایید فوراً موضوع جهت رسیدگی و اعمال مجازات قانونی مرتکب در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان یا دیگر مراجع قانونی اقدام شود.

 پروانه سلحشوری، رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در جریان نشست علنی امروز در اخطاری درمورد لزوم حفظ کرامت و شان زنان، گفت: درحالی که نطق تاثیرگذار آقای محبی‌نیا در حال ایراد بوده است، یک نماینده باچنان سخنان سخیفی شان و منزلت زنان و مجلس را به چالش کشید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.