مقام‌های فرانسوی به نقل از مشاوران رئیس جمهور آمریکا اعلام کردند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور هنوز در زمینه وضعیت توافق هسته‌ای با ایران تصمیمی اتخاذ نکرده است.

 آنطور که وبگاه شبکه «بلومبرگ» در روز چهارشنبه گزارش داد، مقام‌های فرانسوی گفته‌اند که «امانوئل ماکرون» همراه با آلمان و انگلیس، از اعضای گروه «۱+۵»، در پی ضمانت دادن به ترامپ جهت حفظ توافق هسته‌ای است.

بر این اساس، مقام‌های فرانسوی اعلام کردند که ماکرون در سفر هفته آینده خود به آمریکا قصد دارد تعهدهای اضافی کشورهای اروپایی برای حفظ برجام را با ترامپ درمیان گذارد.

امانوئل ماکرون

ماکرون، دوشنبه آینده برای دیداری سه روزه از آمریکا وارد واشنگتن می‌شود. آن‌طور که بلومبرگ اشاره کرده، بررسی اوضاع ایران، سوریه، کره شمالی، روسیه و نیز اقدام‌های آمریکا درباره تجارت جهانی از اهم موضوع‌های دو طرف در این ملاقات است.

این رسانه در خاتمه نوشت که یکی از اولویت‌های ماکرون، نگه داشتن آمریکا در برجام است.

گفتنی است‌، دونالد ترامپ در بیانیه‌ای در دی‌ماه سال گذشته به نمایندگان کنگره آمریکا و دولت‌های اروپایی مهلت داد تا فرارسیدن موعد بعدی تعلیق تحریم‌ها در روز 22 اردیبهشت‌ماه برای اصلاح برجام اقدام کنند و گرنه آمریکا را از توافق هسته‌ای خارج می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.