تیم ملی فوتسال بانوان آخرین مراحل آماده سازی خود را برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ پشت سر می گذارد و تا چند روز دیگر به تایلند اعزام خواهد شد. ایران که مدافع عنوان قهرمانی به شمار می رود، در گروه چهارم با تیم های ازبکستان و ترکمنستان روبرو خواهند شد و البته هدفش دفاع از عنوان قهرمانی خواهد بود.در روزهای اخیر ۲ دیدار دوستانه میان دختران فوتسالیست ایرانی با اوکراین برگزار شد که بازی نخست با برتری ۵ بر ۲ شاگردان شهرزاد مظفر و بازی دوم با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. این ۲ مسابقه حاشیه های زیادی داشت؛ اما یکی از اتفاقات ویژه بازگشت فرشته کریمی ستاره فوتسال زنان بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیتی طولانی مدت بود.به همین بهانه با فرشته کریمی در آستانه اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا همکلام شدیم که در ادامه مشروح صحبت های وی را می خوانید.

در بازی دوم هدفمان گل نخوردن بود

۲ بازی خوب و سطح بالا را با اوکراین برگزار کردیم. این تیم در کارنامه اش عنوان پنجمی جهان را دارد و یکی از برترین تیم های اروپا به شمار می رود. بازی نخست ما در فاز هجومی بهتر عمل کردیم و توانستیم با نتیجه خوبی هم برنده شویم. در بازی دوم نظر کادرفنی این تیم بود که زیادتر تمرکزمان روی گل نخوردن باشد. تا ۵ دقیقه مانده به پایان بازی هم با نتیجه یک بر صفر پیش بودیم؛ اما در نهایت از روی نقطه پنالتی دوم گل خوردیم. اگر این پنالتی رخ نمی داد، شاید با همان نتیجه یک بر صفر برنده می شدیم و به هدفمان می رسیدیم. گل دوم را هم روی پاورپلی زدیم و در همان شرایط گل خوردیم تا بازی با تساوی به پایان برسد. در مجموع بازی های مفیدی بود و فکر می کنم عیار بچه ها دست کادرفنی آمد.

به چیزی جز قهرمانی فکر نمی کنیم

چند روز دیگر به مسابقات آسیایی خواهیم رفت که نسبت به دوره قبلی قطعا شرایط سخت تری خواهد داشت. تایلند که به عنوان میزبان یکی از مدعیان به حساب می آید و ژاپن هم که یک مدعی همیشگی بوده و هست. ما هم به عنوان قهرمان دوره گذشته به دنبال تکرار قهرمانی خود هستیم و به چیزی جز آن فکر نمی کنیم. در بازی های تدارکاتی اخیر کادرفنی به یکسری از بازیکنان جوان و کم تجربه هم میدان داد و حالا باید ۵ نفر از لیست خط بخورند.

بازگشت از مصدومیت برایم سخت بود

من یک ماه قبل از شروع لیگ برتر به خاطر کشیدگی ACL دچار مشکل شدم و حدود ۲ ماه از مسابقات دور بودم. با این حال مجبور بودم در این مدت تمرین کنم تا بدنم عقب نیفتد. در بازی های ملی مقابل روسیه و چین هم حضور نداشتم و کمی شرایط من نسبت به سایر بازیکنان سخت بود. باید زیادتر از بقیه تلاش می کردم تا به آمادگی کامل برسم. از سوی دیگر پست من تغییر کرده و این هم یک تجربه جدید برای من در بازی مقابل اوکراین بود. متاسفانه سهیلا معمولی یکی از بهترین بازیکنان ما به خاطر مصدومیت در بازی های آسیایی نیست و من با نظر کادرفنی باید در پست او بازی کنم.

شاید کمتر از قبل گل بزنم

در پست جدید به ویژه در بازی دوم از نظر خودم و کادرفنی خوب ظاهر شدم. هر بازیکنی خصوصیات خاص خودش را دارد. یک بازیکن شاید شگردش چرخیدن و گل زدن باشد و یک بازیکن دیگر در همان پست بازیسازی کند. من و چند بازیکن دیگر که نزدیک به ۱۰ سال است در تیم ملی حضور داریم، برای تیم های دیگر آسیایی شناخته شده هستیم و به همین خاطر باید تغییراتی در سبک بازی مان به وجود بیاوریم. ممکن است تیم های آسیایی فکر کنند فرشته زیادتر می خواهد گل بزند؛ اما پست من طوری است که شاید زیادتر پاس بدهم.

شادی گلم تقلید از محمد صلاح نبود

در بازی نخست گلزنی کردم و شنیدم که برخی گفته اند به سبک محمد صلاح شادی کردم. من همیشه گلم را به تماشاگران تقدیم می کنم و این بار نیز به سوی آنها رفتم و به خاطر حمایتشان سعی کردم گلم را به این خانم ها تقدیم کنم. اصلا نمی دانستم که مهاجم لیورپول هم اینطور شادی کرده و ناخواسته شادی گل من شبیه او بود؛ وگرنه نمی خواستم تقلید کنم. حرکات من نسبت به تماشاگران از ته دل است چون آنها به ما انگیزه می دهند.

به مادرم گفتم به سالن نیاید

طبق گفته مسئولان تیم قرار بود دیروز بازی بدون تماشاگر برگزار شود و حتی من به مادرم که قصد داشت به سالن بیاید، گفتم که اجازه حضور نمی دهند. این اتفاق تنها برای من هم رخ نداد و خیلی از بازیکنان بودند که به خانواده شان گفتند به سالن نیایند. بعد از اینکه بازی آغاز شد، دیدیم که تماشاگران به سالن آمدند و تقریبا تعدادشان به اندازه بازی قبلی بود. البته حضور آنها خیلی برای ما خوشحال کننده است و فکر کنم با تحویل دادن موبایلشان مشکلی برای حضور نداشتند. این موبایل نداشتن تماشاگران هم به خاطر بازیکنان اوکراین بود که حاضر نشدند با حجاب بازی کنند. به هر حال تیمی مثل روسیه این شرایط را قبول کرد؛ اما اوکراینی ها حاضر نبودند با حجاب بازی کنند.

مهناز افشار همیشه به ما دلگرمی می دهد

در بازی نخست مهناز افشار به سالن آمد و کنار بچه ها بود. او همیشه به ما روحیه می دهد و به همین خاطر بارها از این بازیگر فوق العاده تشکر و قدردانی کردیم. مهناز افشار در زمینه حمایت از ورزش بانوان به ویژه تیم ملی فوتسال در صف اولین هاست. یادم نمی رود وقتی به فینال مسابقات آسیایی رسیدیم، اولین نفر مهناز افشار بود که قبل از قهرمانی ما برایمان پست گذاشت و حمایت کرد. این بار هم ما به صورت دسته جمعی برای تشکر از او اینستاپست گذاشتیم. در کل حمایت هنرمندان و چهره های مشهور باعث دلگرمی ما می شود. هنرمندان دیگری مثل پریناز ایزدیار، باران کوثری و بهاره رهنما هم در این مدت حامی بودند. همچنین شنیدم که خیریت پرسپولیس و مرتضی پورعلی گنجی نیز از ما حمایت کردند که از همه آنها تشکر می کنم.

کسی کفاشیان را در سالن ندید!

ما دیروز شنیدیم که آقای کفاشیان به سالن آمده و برگشته؛ اما کسی او را ندید. اینطور که شنیدم کفاشیان به خاطر حجاب نداشتن بازیکنان اوکراین در سالن نمانده بود.

فدراسیون برای فوتسال زنان همه کار کرد

فدراسیون فوتبال در این چند ماه امکانات و تدارکات خوبی را برای تیم فراهم کرده و من به نوبه خودم از آنها تشکر می کنم. وقتی ارگانی یا سیستمی ضعف دارد، از آنها انتقاد می شود؛ اما چه خوب است وقتی که نقطه قوتی هم می بینیم، بگوییم. فدراسیون از نظر سخت افزاری و نرم افزاری هر کاری لازم بوده، برای تیم ملی فوتسال بانوان کرده است. ما به جز آوردن کاپ قهرمانی به ایران به شکل دیگری نمی توانیم از زحمات فدراسیون تقدیر کنیم. آوردن تیم های بزرگی مثل ایتالیا، اوکراین، چین و روسیه کار بزرگی بود. حقانیت ما به همه جهان ثابت شده و من مطمئنم اگر به اسپانیا و برزیل هم پیشنهاد دهیم، به راحتی به ایران می آیند. فدراسیون هر کاری لازم بوده، کرده و حتی ما تمرینات بدنسازی خود را در مجموعه پک که متعلق به کیروش و تیم ملی فوتبال بزرگسالان است، انجام می دهیم.

دست حامیان تیم ملی را می بوسم

در آخر می خواهم بگویم که من دست تک تک تماشاگران را می بوسم که همیشه از ما حمایت می کنند. همچنین اگر دیروز برخورد بدی با خبرنگاران شده، از طرف خودم و هم تیمی هایم عذرخواهی می کنم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.