نشریه مارکا با ارائه آماری درباره عملکرد رئال مادرید در رقابت های این فصل، تیم زیدان را بدترین رئال قرن ۲۱ نامید.

والنسیا، لوانته، بتیس، تاتنهام، فوئنلابرادا، بارسلونا، نوامنسیا، ویارئال، لگانس، اتلتیکو مادرید، یوونتوس ... و اتلتیک بیلبائو ؛ ۱۲ تیم از ۲۶ تیمی هستند که در این فصل به سانتیاگو برنابئو آمده اند و حداقل یک تساوی از پایتخت اسپانیا به ارمغان برده اند.

رئال مادرید از ۲۶ بازی که در این فصل در خانه انجام داده است ، چهارده پیروزی، هفت تساوی و پنج شکست داشته، ۶۴ گل زده و ۳۲ گل دریافت کرده است. رکوردی که از قرن گذشته به ویژه از فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ در برنابئو دیده نشده است.

در آن زمان رئال مادرید شکست های دردناکی برابر ساراگوسا (۵-۱)، آتلتیکو مادرید(۳-۱) و بایرن مونیخ (۴-۲) داشت و همچنین چندین نتیجه ضعیف در برابر رقبایی مانند اوویدو یا نومانسیا به دست آورد.

با احتساب ۲ امتیازی که رئال مادرید روز چهارشنبه برابر اتلتیک بیلبائو از دست داد، این هفدهمین امتیازی است که رئال در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ در خانه از دست می دهد.

این اتفاق پس از فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶ که فابیو کاپلو هدایت رئال را برعهده داشت،در رقابت های داخلی هرگز رخ نداده بود.در آن فصل که به لیگ «کامبک ها» معروف شد،رئال مادرید با پیروزی برابر مایورکا در روز آخر، به عنوان قهرمانی دست یافت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.