ارزش این قرارداد ۲.۵ میلیارد دلار اعلام شده است.

وزارت دفاع قطر اعلام کرد که قرارداد این خرید بین سرلشگر ستاد «حمد مبارک الدوری» فرمانده نیروی هوایی قطر و «توماس کیندی» رییس اجرایی شرکت ریتون امضا شد.

«یوسف الکواری» وابسته نظامی قطر در واشنگتن امضای این قرارداد را در چارچوب تقویت همکاری های نظامی دو کشور در زمینه دفاع هوایی ارزیابی کرد.

قطر و آمریکا ژوئن (خرداد ۹۶) گذشته نیز قرارداد خرید ۳۶ فروند جنگنده - بمب افکن اف – ۱۵ به مبلغ ۱۲ میلیارد دلار امضا کردند.

دو کشور بهمن ماه سال گذشته هم قرارداد همکاری های راهبردی امضا کردند؛ بر اساس بخشی از این قرارداد آمریکا از قطر در مقابل هر گونه حمله نظامی حمایت خواهد کرد.

از سوی دیگر شبکه الجزیره قطر به نقل از «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا گزارش داد: در جریان دیدار وی و خالد العطیه وزیر دفاع قطر که به آمریکا سفر کرده است از واگذاری پایگاه العدید برای تقویت فعالیت های آمریکا، علیه آنچه مبارزه با تروریسم خواند، از دوحه قدردانی شده است.

گزارش ها حاکیست آمریکا از پایگاه هوایی العدید در قطر برای تجاوز هوایی شنبه گذشته به سوریه استفاده کرده است.

توافق خرید سامانه دفاعی قطر از آمریکا پس از آن صورت گرفت که «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر اوایل ماه جاری میلادی به آمریکا سفر کرد؛ در جریان این سفر هم اعلام شد که آمریکا ۵ هزار فروند موشک پیشرفته نقطه زن به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار در اختیار قطر قرار خواهد داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.