رئیس ستاد ارتش سوریه و فرمانده ناتو ، در این دیدار فعالیت روسیه و ناتو در منطقه اروپا ، افزایش اعتماد میان طرفین و جلوگیری از بروز هر گونه حوادث را بررسی کردند . 

طرفین همچنین در مورد اوضاع جاری سوریه تبادل نظر و بر ضرورت مبارزه مشارکت برعلیه تروریسم بین المللی تاکید کردند . 

رئیس ستاد کل ارتش روسیه و فرمانده کل نیروهای ناتو در اروپا در جریان سفر به باکو دیدار جداگانه ای با رئیس جمهوری آذربایجان داشتند . 

گراسیموف والهام علی اف ، دراین دیدار روابط دو کشور در حوزه های نظامی و نظامی فنی را بررسی و در باره همکاری های آتی تبادل نظر کردند . 

علی اف ، انجام دیدار میان مقام نظامی روسیه و فرمانده ناتو در باکو را نشانه اعتماد به این کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد که این دیدار به تقویت امنیت بین المللی کمک کند . 

رئیس جمهوری آذربایجان همچنین در دیدار با فرمانده کل نیروهای ناتو در اروپا وهیات همراه بر توسعه همکاری های موفقیت آمیز میان جمهوری آذربایجان و ناتو تا کید کرد. 

علی افر ، با اشاره به سفر سال گذشته خود به بروکسل و دیدار با دبیر کل ناتو و سخنرانی در اجلاس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو )، اظهارداشت : مذاکر ات انجام گرفته در آن سفر بار دیگر سطح بالای همکاری جمهوری آذربایجان و ناتو را نشان داد . 

اسکاپاروتی نیز ضمن ابراز رضایت از سطح همکاری ناتو و جمهوری آذربایجان این کشور را شریک مهم ناتو عنوان کرد.

وی همچنین اهمیت مشارکت جمهوری آذربایجان در عملیات بین المللی حفاظت صلح در افغانستان را مورد اشاره قرار داد و استفاده از ظرفیت های ترانزیتی و حمل و نقل این کشور برای این عملیات را مهم خواند . 

باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برای سومین بار در دو سال اخیر، میزبان دیدار رییس ستاد کل ارتش روسیه و فرمانده ارشد ناتو می شود .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.