حسین درخشان درمورد پیگیری عملیات جستجو در ارتفاعات دنا گفت: با توجه به اینکه چند روزی شرایط آب و هوایی مناسب نبود عملیات جستجو انجام نشد. با این حال تیم‌های تخصصی ما در سی‌سخت و بالگردهای هلال احمر در کهگیلویه و بویراحمد در حالت آماده باش بودند. از روز چهارشنبه (۲۹ فروردین ماه) که هوا کمی مناسب‌تر شد با وجود وزش باد شدید عملیات جستجو آغاز شد و پنج تیم متشکل از ۱۵ نفر اعزام شدند.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: این گروه‌ها دو شب قبل را در ارتفاعات مستقر بودند و امشب هم آنجا خواهند ماند و در روز عملیات جستجو را انجام می‌دهند.

او با اشاره به شرایط محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج گفت: بر اثر بارندگی‌های یک هفته اخیر بعضی از بخش‌هایی که قبلا توسط امدادگران کنده شده بود باز هم با برف پر شد و یک متر و ۵۰ سانتیمتر تا یک متر و ۸۰ سانتیمتر برف نشسته است و امدادگران برای یافتن پیکرها دوباره باید این برف‌ها را کنار بزنند.

درخشان افزود: دو تیم دیگر از استان اصفهان و دو تیم هم استان فارس دیروز به محل اعزام شدند و در حال حاضر حدود ۲۵ امدادگر کار خود را انجام می‌دهند و شب‌ها در کمپ‌هایی که ایجاد شده مستقر می‌شوند. امشب هم آنان در ارتفاعات خواهند ماند و بعدازظهر فردا (اول اردیبهشت ماه) به پایین کوه می‌آیند.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بافت‌هایی از جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج یافت شده است گفت: مناطقی پیش از شناسایی شده زون بندی شده است و تمام آنها فیلمبرداری می‌شود و هر تیمی که قرار است اعزام شود فیلم‌های گروه‌های قبلی را تماشا می‌کند تا دوباره کاری انجام نشود و عملیات جستجو در ادامه کار گروه‌های قبلی انجام شود. تیم‌هایی که به‌تازگی اعزام شده‌اند نیز جستجو را انجام داده‌ و بافت‌هایی را یافته‌اند که به پایین کوه منتقل خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.