داستان ادامه دارد!

ویدئو : ممنوعیت، بگیر و ببند، بازداشت، تسلیم 

اینترنت : سروصدا، محدودیت، تسلیم

ماهواره : منع قانونی، جمع آوری و ضبط دیش، تسلیم

تلگرام... 

در بقیه مسایل اجتماعی و موضوعات فرهنگی از ماجرای موسیقی و بحث حجاب تا دوچرخه سواری بانوان نیز قصه همین است. 

یا رویارویی عاقلانه و چاره جویی واقع بینانه که منجر به راهکارها و رفتارهای حکیمانه خواهد شد و موضع فعال یا تقابل و چالش و درگیری و انفعال و تسلیم!

شهید آوینی: «تردیدی نیست که ما نمی‌توانستیم از ورود ویدئو به کشورمان جلوگیری کنیم- چنان که نتوانسته‌ایم مانع ورود هیچ یک از محصولات تکنولوژی غرب بشویم- و راستش من تردید دارم که اگر هم می‌توانستیم، آیا چنین عملی درست می‌بود یا نه؟ تکلیف ویدئو را آن وقت می‌بایست روشن می‌کردیم که ویدئو شهرهای کشور ما را تسخیر نکرده بود، ورود ویدئو به کشور ... یک ضرورت تاریخی است و زندگی در این عصر، خواه ناخواه چنین موجبیتی را به همراه دارد که ما نه تنها ویدئو، بلکه به زودی زود ماهواره را نیز بپذیریم ... و چه باک؟! کسی می‌ترسد که ضعیفتر است و ما که پا در میدان مبارزه با غرب نهاده‌ایم باید خودمان را برای چنین روزی نیز آماده کنیم». ( رستاخیز جان، سید مرتضی آوینی، نشر واحه، چاپ دوم، پاییز ۹۰، تهران. )

ایستاده ایم و در سکوت به ناشی گری ها و خیانت ها و خرابکاری ها نگاه می کنیم و نمی توانیم حرفی بزنیم! نشسته ایم و خون دل می خوریم و افتضاحات را می بینیم و نمی توانیم کاری بکنیم!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.