الراعی در مراسمی که روز جمعه به مناسبت گذاشتن سنگ بنای اولین کلیسای مسیحیان مارونی در دوحه برگزار شد، در جمع اقلیت لبنانی های مقیم، گفت: جنگ در فلسطین، سوریه، یمن و عراق چیزی جز قتل و نابودی کشورها ندارد و جهان عرب باید به آن خاتمه بدهد.

وی در سخنان خود خواستار تثبیت صلح عادلانه کامل و دایم در منطقه و بازگشت تمامی آوارگان و پناهجویان به موطن خود شد و تاکید کرد: این حق آنهاست که به فرهنگ ، تمدن و تاریخ خود بازگردند.

رهبر کلیسای مارونی های لبنان افزود : آیا شرم آور نیست که میلیاردها دلار صرف خرید سلاح برای نابودی و کشتار می شود در حالیکه همزمان میلیون ها نفر از فقر و گرسنگی جان خود را از دست می دهند و از اساسی ترین حقوق خود محروم هستند.

اسقف مارونی گفت : ما در لبنان و سایر کشورهای خاورمیانه به دلیل جنگ ، نزاع و بحران های سیاسی ، اقتصادی و معیشتی در شرایط بسیار سخت و دشواری زندگی می کنیم که لازم است با تکیه بر ایمان و ارزش های معنوی و اخلاقی به مواجهه با آن برویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس لبنان در هفته های آینده از مردم خواست با حضور در پای صندوق های رای افراد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

الراعی گفت : لبنان به دولتمردان خارق العاده نیاز دارد که در تلاش برای بازسازی کشور و ایجاد وحدت ملی هستند . لبنان به سیاستمدارانی نیاز دارد که با فساد در وزارت خانه ها ، ادارات و نهادهای دولتی مبارزه کنند و برنامه ریزی لازم برای پیشرفت اقتصادی و اصلاحات مورد نیاز کشور را انجام دهند ، سیاستمدارانی که قانون اساسی را محترم می شمارند و ملزم به اجرای احکام قضایی هستند.

رهبر کلیسای مسیحیان مارونی لبنان دیروز (پنجشنبه) برای تاسیس نخستین کلیسای مارونی در منطقه خلیج فارس وارد دوحه پایتخت قطر شد .

وی قرار است در سفر چهار روزه خود علاوه بر دیدار با اقلیت لبنانی های مقیم دوحه با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر هم دیدار کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.