خبرگزاری فرانسه گزارش داد، کارشناسان حقوقی پارلمان آلمان در گزارش خود افزودند: توجیهی که انگلیس برای حمله به سوریه مطرح کرد ؛ قانع کننده نیست.

در گزارش کارشناسان آمده است: ضروری است این سوال پرسیده شود که آیا این حملات تاثیری در پایان یافتن رنج های مضاعف مردم در سوریه داشته است.

این گزارش می افزاید: شورای امنیت سازمان ملل متحد واکنش های نظامی انتقام جویانه را رد کرده و این واکنش ها را مغایر اهداف و اصول سازمان ملل متحد عنوان کرده است.

کارشناسان حقوقی پارلمان آلمان تاکید کردند: براساس توافق های بین المللی و میثاق سازمان ملل متحد کشورها باید در روابط بین المللی خود از بکارگیری وسایل اجبار نظامی پرهیز کنند.

پیش تر «دیتمار بارش» نماینده مجلس آلمان از حزب چپ این کشور در مصاحبه ای با دویچه وله گفته بود: حمله به سوریه صرف نظر از آن چه روی داده، نقض قوانین بین المللی است.

آلمان اعلام کرده بود که در حمله علیه سوریه شرکت نمی کند.

آمریکا و متحدانش (انگلیس و فرانسه) صبح شنبه گذشته به بهانه حمله شیمیایی در دومای سوریه، دمشق پایتخت سوریه را هدف حمله موشکی و هوایی قرار داد.

تروریست های سوری مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (۱۸ فروردین)، هدف حمله شیمیایی قرار گرفته و ‌در جریان آن ۷۵ نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند‎.

دولت سوریه، داشتن هرگونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده و سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد هم ‌استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانسته است‎.‎‌

به دنبال این حمله ادعایی شیمیایی، وزارت خارجه سوریه دعوت ‌نامه‌ای رسمی برای سازمان منع تسلیحات شیمیایی فرستاده و از این سازمان درخواست کرده بود که تیم تحقیقاتی خود را به دوما بفرستد تا درباره استفاده از سلاح شیمیایی تحقیق کنند.

دمشق در پی توافقی که در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت، تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل داده بود و تاکنون هیچ مدرکی دال بر نقض تعهدات دمشق ارائه نشده است.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.