ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: نگاه به پایتخت و عملکرد شهردار پایتخت در همه کشورها به دلیل اهمیت و تاثیرگذاری که دارد با بقیه شهرها متفاوت است به همین دلیل شهرداری باید در تهران عهده‌دار مسئولیت شود که هم طراز اهمیت و بزرگی این ابرشهر باشد.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس با اشاره به شاخص‌های انتخاب شهردار، گفت: شهردار تهران باید توانایی مدیریت پروژه‌های عمرانی و شهری و حتی برقراری امنیت و آرامش شهر در همه سطوح را داشته باشد و این نمی‌شود مگر اینکه ضمن تسلط بر مدیریت تخصصی شهر، با نهادها و دستگاه‌های دولتی و فراتر از دستگاه‌های اجرایی تعامل و همکاری مناسبی داشته باشد.

ابوترابی ادامه داد: در کنار شهردار تهران، طراز مدیریتی شهرداران مناطق ۲۲گانه شهر تهران و حتی شهرداران، بخشداران و دهیاران سایر شهرها و روستاهای کشور نیز باید متناسب با این جایگاه ارتقا داده شود. شهرداران علاوه بر توانایی در خلق ثروت باید هنر ایجاد شهرهای هوشمند را هم داشته باشند.

به گفته رییس کمیته امنیت داخلی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، شهرداری که جای شهردار اسبق تهران می‌آید باید بتواند همان خط توسعه و پیشرفت تهران را دنبال کند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس در عین حال، گفت: البته مجموعه بدهکاری‌ها و طلبکاری‌هایی هم در دوره شهرداران، بخشداران و دهیاران در همه دوره‌ها وجود داشته است.

ابوترابی‌ ادامه داد: شهردار تهران وقتی در جلسه هیات وزیران حضور می‌یابد یعنی مدیری که در طراز یک وزیر است از این جهت نیز باید بتواند با تمام قوا و نهادها تعامل داشته باشد، اگر اینطور نباشد مطمئن باشید که شهردار آینده تهران نیز موفق نخواهد شد.

وی گفت که شهردار تهران باید توانایی تخصصی و مدیریتی و همچنین ویژگی‌های تعاملی خوب برای ارتباط با سایر نهادها و دستگاه‌ها داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.