درواقع کمیته ملی دموکرات ادعا می کند که دولت روسیه با کمپین ترامپ و ویکی لیکس کار کرده تا از ترامپ یک ستاره واقعی خلق کنند تا در انتخابات موفق شود. .

 

حضور ترامپ در کاخ سفید همیشه پرحاشیه بوده و به نظر می رسد بر اساس برخی اطلاعات افشا شده که اکنون در اختیار کمیته ملی دموکرات ایلات متحده قرار دارد، کمپین ترامپ، دولت روسیه و ویکی لیکس همکاری هایی جدی با یکدگیر داشته اند.

 

متهمینی که نامشان به طور اخص در این پرونده آورده شده عبارتن از یک گروه هکری، پسر رئیس جمهور آمریکا و البته جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی لیکس.

 

در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶، روسیه یک حمله جدی را بر علیه   حزب دموکرات آمریکا انجام داد. دادسرای محلی فدرال نیویورک می گوید سازمان های اطلاعاتی روسیه، کامپیوترهای DNC را در همان سال هک کرده اند و با نفوذ به سیستم های تلفن همراه مدیران و کارکنان، ده ها هزار اسناد و ایمیل را به سرقت برده اند. افزون بر این ها کمیته مذکور مدعی است که کمپانی "ترامپ" با دولت روسیه همکاری داشته و از سرقت های مذکور آگاهی کامل داشته است.

 

کاخ سفید نا کنون نظری نداشته اما رئیس جمهور آمریکا  دونالد ترامپ در توییتر چندین بار، از جمله روز گذشته گفته است که هیچگونه توافقی میان کمپین او و دولت روسیه وجود نداشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.