اسماعیل هنیه،‌ رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس در جریان مشارکت در تظاهرات بزرگ بازگشت در شرق جبالیا واقع در شمال نوار غزه تصریح کرد که آماده طوفان بشری در سرتاسر مرزهای فلسطین اشغالی در داخل و خارج در سالروز اشغال این سرزمین باشید.

هنیه امت اسلامی و عربی را به حمایت از تظاهرات بازگشت فراخواند و از آزادگان جهان خواست در کنار ملت فلسطین برای تحقق حق بازگشت به سرزمین خود که ۷۰ سال پیش از آن بیرون رانده شده‌اند، بایستند.

وی تصریح کرد که تظاهرات بازگشت تمامی مرزها و موانع را درمی‌نوردد تا اینکه ملت فلسطین به سرزمین اصلی خود بازگردند.

رهبر حماس اظهار داشت که تظاهرات بازگشت اعتباری دوباره به مساله فلسطین بخشید.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه با اشاره به اینکه تظاهرات بازگشت زمان و مکان را درنوردیده و از مرحله بازدارندگی نیز فراتر رفته است و کسی جلودار آن نخواهد بود، عنوان کرد که عزم و اراده ملت فلسطین بسیار بزرگتر از گلوله‌های دشمن است.

هنیه تصریح کرد که اشغالگران صهیونیست ضعیف‌تر از آن هستند که زنان، مردان و جوانان فلسطینی را بازدارند و تهدیدات دشمن تنها موجب تقویت عزم و اراده این ملت می‌شود.

وی خطاب به اشغالگران گفت که شما با ملتی مواجه هستید که میانه‌ای با ترس ندارند و عاشق شهادت و جهاد در راه خدا هستند و این سرزمین را آزاد خواهند کرد.

هنیه تاکید کرد که قدرت شما (اشغالگران) در برابر طوفان بشری و مقاومت مردمی فلسطینیان بی‌معنی است و سودی به حالتان ندارد.

سنوار: اگر عرفات زنده بود، الان کنار ما یا در اتاق فرماندهی عملیات بود

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در نوار غزه در جریان مشارکت در تظاهرات بزرگ بازگشت تاکید کرد: اگر اکنون شهید یاسر عرفات زنده بود، یا اینجا کنار ما بود یا فرماندهی اتاق عملیات را برعهده داشت.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از غزه، یحیی سنوار که همراه با دیگر شهروندان فلسطینی در تظاهرات بزرگ بازگشت در شرق غزه حاضر شده بود، تصریح کرد که وضعیت نوار غزه بسیار فاجعه بار است و این منطقه رزق و روزی خود را با سلاح کسب می‌کند.

سنوار اشاره کرد که بسیاری از ساکنان نوار غزه طی یک هفته گذشته جز نان و چای چیزی برای خوردن نداشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد که غزه هرگز از اصول ثابت فلسطین کوتاه نمی‌آید و حاضر به چشم پوشی از حقوق خود مقابل لقمه‌ای نان نیست.

یحیی سنوار تاکید کرد که جنبش متبوعش هرگز سلاح خود را کنار نخواهد گذاشت و همچنان برای تحقق اهداف و خواسته‌های ملت فلسطین تا آزادسازی این سرزمین تلاش خواهد کرد.

سنوار که تنها ۳۰۰ متر با مرزهای فلسطین اشغالی فاصله داشت، تصریح کرد که اگر ابو عمار (شهید یاسر عرفات)، شهید عبدالعزیز رنتیسی (رهبر شهید حماس) و شهید خلیل وزیر (از فرماندهان شهید فتح) امروز زنده بودند، یا اینجا در کنار ما حضور داشتند و یا اتاق عملیات مرکزی را فرماندهی می کردند.

در چهارمین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار مرزی غزه چهار فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۷۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.