وزارت امور خارجه آمریکا گزارش سالانه حقوق بشر خود را منتشر کرد که در آن به بررسی وضعیت حقوق بشر در نزدیک به ۲۰۰ کشور جهان پرداخته است.

 

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سال ۲۰۱۷ خود نیز به تکرار ادعاهای بی اساس و واهی‌اش علیه کشورمان پرداخت  و مدعی شد که ایران نه تنها در داخل، بلکه به همراه متحدان و نیروهای نیابتی‌اش در منطقه مرتکب نقض گسترده حقوق بشر شده است.

 

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، در این گزارش به مواردی همچون آزادی بیان، آزادی تجمعات و انجمن‌ها ، شمار اعدام‌ها، حقوق زنان، حقوق اقلیت‌ها، بازداشت‌های خودسرانه، شکنجه، شرایط زندان و موضوعات پرداخته و ادعا شده است که در تمامی این موارد نقض حقوق بشر در ایران اتفاق می‌افتد.

 

وزارت امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از گزارش خود بدون اشاره به واقعیت نقش این کشور در مناقشات منطقه و به ویژه جنگ هفت ساله سوریه مدعی شده است که ایران با حمایت نظامی از بشار اسد رئیس جمهور سوریه و به علاوه کمک به گروه‌های شیعی در عراق در نقض حقوق بشر مشارکت داشته است.

 

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره این گزارشات حقوق بشری وزارت امور خارجه آمریکا را فاقد اعتبار، مغرضانه، ناشی از انگیزه های سیاسی  و دور از واقعیت می‌دانند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.