Inside the games گزارش داد، دولت اوکراین پیش از این اعلام کرده بود که به دلیل دوپینگ گسترده در روسیه و مشکلات اوکراین و روسیه در شرق این کشور، ورزشکاران اوکراینی حق حضور در مسابقات در خاک روسیه را ندارند.

با این حال فدراسیون کشتی اوکراین اعلام کرد که این کشور تیمی را به مسابقات قهرمانی اروپای کشتی می‌فرستد.

مسوولان اوکراین اعلام کرده‌اند که دولت به ورزشکاران پیشنهاد نمی‌کند که در مسابقات روسیه حاضر شوند و حمایت مالی از ورزشکارانی  که بخواهند در این مسابقات مبارزه کنند، نمی‌کند.

در مقابل میخائیل مامیا شویلی، رییس فدراسیون کشتی‌ روسیه، اظهار کرد: ما از ورزشکاران اوکراینی مانند دیگر کشتی‌گیران استقبال می‌کنیم. آن‌ها اقامت راحتی را در روسیه خواهند داشت و امکانات تمرینی در اختیار آن‌ها گذاشته می‌شود. اکثر کشتی‌گیران و مربیان اوکراینی تصمیم دارند که به مسابقات بیایند، زیرا نمی‌خواهند که جزوی از مشکلات سیاسی باشند. فکر می‌کنم آن‌ها بهترین تصمیم را گرفته‌اند.

این‌ در حالی است که نناد لالوویچ، رییس اتحادیه جهانی کشتی‌ اخیرا در این باره اخطار داد و اظهار کرد: می‌خواهم نظر شما را به مشکلاتی که اخیرا شدت گرفته است جلب کنم. مشکلات مربوط به بایکوت کردن مسابقات در ورزش‌های مختلف است. این بی احترامی‌ها به دلیل مسائل سیاسی ایجاد می‌شود. در حال‌ حاضر تنها یک یا دو کشور درگیر این اتفاقات نیستند،‌ بلکه شیوع پیدا کرده است. این که ورزشکاران را تشویق می‌کنند در مقابل ملت‌های دیگر مسابقه ندهند اول به خود ورزشکار صدمه می‌زند و بعد از آن صدمات آن متوجه انجمن‌ها و فدراسیون‌های جهانی می‌شود. زمان آن رسیده که این گونه رفتارها پایان یابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.