الشرق الاوسط گزارش داد، این رهبران در منزل اسامه النجیفی، معاون رئیس‌جمهور عراق و رئیس ائتلاف "القرار" در انتخابات گردهم آمده و درباره مسائل مرحله آتی، اهمیت افزایش تلاش‌ها برای بازسازی زیرساخت‌های مناطق آزاد شده و حل مسئله آوارگان گفتگو کردند.

شرکت کنندگان در این نشست همچنین درباره پرونده انتخابات، لزوم پایبندی دولت و کمیته انتخابات به وعده‌ها و اقدامات خود و تضمین آزادی رأی‌دهندگان گفت‌وگو و تأکید کردند که مرحله آتی توجه زیاد به خدمات‌رسانی و اوضاع معیشتی را می‌طلبد.

النجیفی نیز بر لزوم حل اوضاع کشور و توانایی حاضرین برای حفظ وحدت تأکید کرد.

صالح المطلک، معاون سابق نخست‌وزیر نیز بر لزوم اتخاذ موضع مثبت درباره شهروندان و اهمیت وحدت تأکید کرد.

ظافر العانی، سخنگوی رسمی ائتلاف القرار نیز گفت: نشستی که برگزار شد تنها برای توضیح مواضع بود. به ویژه اینکه ما امروز وارد رقابت انتخاباتی در استان‌هایی می‌شویم که هم و غم مشترکی درباره آن داریم. اینکه می‌گوییم می‌خواهیم وارد رقابت انتخاباتی شویم به معنای این نیست که برخی را تحریم می‌کنیم ما به هماهنگ کردن مواضعمان نیاز داریم.

وی درباره اینکه آیا این نشست مقدمه‌ای برای متحد شدن سنی‌ها در یک گروه بعد از انتخابات است، گفت: بعید نیست این اتفاق بیفتد. ما با هم ائتلاف داشتیم و اینکه امروز با لیست‌های جداگانه در انتخابات شرکت می‌کنیم به معنای این نیست که یکدیگر را تحریم کرده‌ایم.

ابراهیم الصمیدعی، سیاستمدار عراقی در باره این نشست گفت:‌ چنین دیدارهایی احتمالا مسئله‌ای را مخفی می‌کند که در روزهای آینده فاش خواهد شد. هدف احتمالا کاهش شکاف اختلافاتی است که بین آن‌ها وجود دارد.

با این حال محمد الکربولی، نماینده استان الانبار و از رهبران ائتلاف بغداد امکان بازگشت این فراکسیون‌ها به یک ائتلاف واحد را بعید دانست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.