دختر ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با اصلاحات‌نیوز درباره پیگیری پرونده فوت موحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بیان کرد: پس از آن که به ما گفتند ایشان آلوده به رادیواکتیو بوده‌اند دیگر گزارشی دریافت نکرده ایم.

وی اظهار کرد: از طریق شورای عالی امنیت ملی پیگیر موضوع هستیم اما پاسخی به ما نمیدهند.

رییس بنیاد امور بیماری های خاص با اشاره به حضور خیرین در حوزه سلامت بیان کرد: خیرین می بایست در کنار دولت قرار بگیرند چراکه بعنوان مثال اگر خیرین در منطقه ای بیمارستان بسازند اما پزشک و کادر آن توسط دولت تامین نشود، خیرین چگونه میخواهند آنجا را اداره کنند؟

هاشمی رفسنجانی افزود: در ابتدا دولت می بایست در شهرها و روستاها زیرساخت ها را برای خیرین فراهم سازد تا امکان خدمت در آنجا بوجود آید.

وی عنوان کرد: در مناطق روستایی کارهای خوبی در حوزه اشتغالزایی بانوان انجام شده است و این اشتغالزایی می بایست با تاکید بر امکانات و پتانسیل های هر منطقه صورت پذیرد. باید دست از گداپروری برداریم و نیازمندان را به سوی اشتغالزایی سوق دهیم. تا زمانی که خود را قیم مردم بدانیم مشکلات حل نخواهد شد و می بایست برای کاهش محرومیت در جامعه امور را به مردم بسپاریم.

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: بواسطه وظیفه در بنیاد بیماری های خاص به مناطق مختلف کشور سفر میکنیم در حوزه درمانی بیماران خاص را کمک می کنیم اما در حوزه معیشتی نمیتوانیم اقدامی انجام دهیم و متاسفانه روز به روز هم بر مشکلات معیشتی مردم افزوده میشود.

گفتنیست رییس شورای عالی امنیت ملی رییس جمهور است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.