عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس سازمان صداوسیما در مراسم اختتامیه جشنواره مردمی فیلم سیما که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، گفت: وجود شهیدانی که برای آرامش و امنیت ما جان خود را فدا کردند، باعث شد که ما در حال حاضر در آسایش زندگی کنیم و بتوانیم برنامه‌های نوروزی را در اینجا جشن بگیریم. ما در سریال پایتخت دیدیم که نمونه‌ای از داعش ایجاد شده بود و زندگی انسان‌ها را به هم ریخته بود. در واقع شهدا رفتند و آسایش به زندگی ما تقدیم کردند. همچنین کسانی مانند سردار قاسم سلیمانی از افتخارات ما هستند که در دوردست‌ها مبارزه کردند و اجازه ندادند که دشمنان به سرزمین ما نفوذ کنند.

رئیس سازمان صداوسیما ادامه داد: سازمان صداوسیما توانست با مدیران رسانه، تهیه‌کنندگان و کارگردانان نشاط را برای مردم ما ارمغان بیاورد و حال مردم ما خوب شود. رسانه ملی جایگاهی است که با کمک هنرمندان زمینه رشد و ارتقا مردم و نشاط اجتماعی را فراهم می‌کند و مردم را در راستای اهداف پیش می‌برد. من زحمات تمام آنها را تکریم می‌کنم.

علی‌عسگری با اشاره به وضعیت صداوسیما در این سال‌ها اظهار کرد: صداوسیما توانست به ۸۳ و ۸۶ درصد بیننده‌ای که آقای میرباقری گفتند، برسد. همه دارایی ما مردم هستند. ما برای آنها کار می‌کنیم. شرایط سختی در حال حاضر وجود دارد؛ به دلیل این که رقبا و دشمنان زیادی داریم اما پدیده‌هایی در رسانه ما گل کرده‌اند؛ مانند هنرمندان در پایتخت، دورهمی و جُنگ‌ها و مستندهای دیگر شکوفا شدند.

او ادامه داد: پایتخت ۷۰ درصد دیده می‌شود. این در حالی است که حدود ۲۹۰ شبکه ماهواره‌ای برنامه پخش می‌کنند و خود را می‌کشند که صحنه را از صداوسیما بگیرند اما صداوسیما توانست این نفوذ را پیدا کند. هنرمندان ما قوی و قهرمانانه به میدان آمدند که حاصل هوشمندی و زیباشناسی آنها بود.

رئیس صداوسیما اضافه کرد: محصولی که این‌گونه مطرح می‌شود، حاصل زیبایی‌هایی است که هنرمند به کار می‌گیرد. در محصول رسانه‌ای هم هنر، هم علم و دانش و هم نوع تعهدی که به انسان رشد و نشاط و جهت‌دهی‌ می‌دهد، مهم است. هنر، علم و دانش و تعهد محصول فراخوری را ایجاد می‌کند که دیده می‌شود.

او با اشاره به پیشرفت برنامه‌های صداوسیما بیان کرد: امیدواریم که همه دوستان ما امسال بهتر از گذشته کار کنند تا بتوانیم برنامه‌ها را رشد دهیم و در پیروزی چهلمین سال انقلاب اسلامی جلوه‌های بهتر داشته باشیم و گام‌هایی برای رشد و پیشرفت کشور برداریم؛ به خصوص مقام معظم رهبری امسال را حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند که هویت کشور است و هویت و عظمت کشور تولیدکننده با کشوری که تولیدکننده نیست، متفاوت خواهد بود.

علی‌عسگری در پایان گفت: از تمامی همکاران و خانواده صداوسیما تشکر می‌کنم و امیدوارم که سال ۹۷ گام‌های بهتری را داشته باشیم و محصول بهتری را ارائه دهیم که در راستای عظمت، اقتدار و پیشرفت ملت ایران باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.