چین با برگزاری رزمایش دریایی در اقیانوس آرام و شرکت چند فروند ناوشکن و نیز تنها ناو هواپیمابر خود، در برابر تایوان قدرتنمایی کرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، نیروی دریایی چین روز شنبه اعلام کرد که تنها ناوهواپیمابر این کشور  همراه ۲ فروند ناوشکن برای سنجش قدرت نظامی یگان‌های تابعه تمرین‌های آفندی و پدافندی را برگزار کردند.

این رزمایش در منطقه شرق آبراه «باشی» بین تایوان و فیلیپین از چهارشنبه گذشته آغاز شد.

در تصاویر منتشر شده از جدیدترین رزمایش چین، جنگنده‌های «جی -۱۵» این کشور منتظر برخاستن از ناوهواپیمابر «لیائونینگ» هستند.

دولت تایوان، بعد از این‌که هواپیماهای جاسوسی و بمب‌افکن‌های چینی پنجشنبه گذشته اطراف تایوان به پرواز درآمدند و نیروی دریایی چین نیز در رزمایش خود از مهمات واقعی استفاده کرد، پکن را به قدرت نمایی نظامی متهم کرد.

جنگنده‌های جی-۱۵ حاضر بر عرشه ناو لیائونینگ

این در حالی است که چین گشت‌زنی‌های خود را در اطراف تایوان و فشار دیپلماتیک را بر این کشور بیشتر کرده است.

چین موضوع «تایوان» را مهم‌ترین و حساس‌ترین موضوع بین خود و آمریکا می‌داند. این در حالی است که کنگره آمریکا در سپتامبر 2018 قانونی را تصویب کرد که به موجب آن کشتی‌های این کشور و تایوان می‌توانند از بنادر همدیگر دیدار نمایند.

 چین، حکومت تایوان را غیرقانونی دانسته و خواهان بازگشت این سرزمین به خاک اصلی چین است و آمادگی خود را برای استفاده از نیروی نظامی در صورت لزوم اعلام کرده ‌است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.