محسن هاشمی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران فرارسیدن ایام مبارک ماه شعبان بویژه میلاد حماسه سازان کربلا، سالار شهیدان، برادر باوفا و فرزند ایشان امام سجاد را تبریک گفت.

وی ادامه داد:امروز سالروز تاسیس نهاد پرافتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و تقارن روز پاسدار و روز ارتش ، فرصت مناسبی است تا از تمامی ایثارگران و رزمندگان پرافتخار دفاع مقدس تجلیل شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: نیروهای مسلح در هرکشور ، نمادی از وحدت ملی، اقتدار ، امنیت و فداکاری برای وطن است ودر ایران این نماد با شاخص های اعتقادی ودینی گره خورده است، نمی توان سخن از تمامیت ارضی، دفاع از وطن و عشق به ایران زد اما در برابر حماسه و رشادتهای بی بدیل بزرگمردان تاریخ بی تفاوت ماند.

این عضو شورا افزود: نیروهای سپاه ، بسیج وارتش ، جان برکفانی بودند که از نخستین ماههای پیروزی انقلاب ، برای حفظ تمامیت ارضی ایران، آماج مخاطرات فراوانی چه از سوی تجزیه طلبان داخلی وچه دشمنان خارجی واقع شدند و نباید ، این رشادتهای ماندگار تحت الشعاع مسایل روز و رخدادهای سیاسی قرار گیرد چرا که امنیت امروز ما وحفظ یکپارچگی و صلابت کشور مرهون همین اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح است.

وی ادامه داد: به همین مناسبت از طرف اعضای شورای اسلامی شهرتهران، دستان پدران ومادران شهدا که چنین شیرمردان وشیرزنانی را در دامن خود پرورش وتقدیم ایران اسلامی کردند می بوسم و در پیشگاه جانبازان وخانواده معزز ومحترم آنان بویژه همسران گرامی جانبازان ، سرتعظیم فرود می آورم.

هاشمی گفت: تاریخ چند هزار ساله ایران، در بردارنده افتخارات وموفقیتهای فراوانی است اما کمتر مقطع تاریخی را در تاریخ ایران و بسیاری از کشورهای جهان می توان یافت که اینگونه شاهد مجاهدت وایثارگری ملتی باشد که با دستان خالی در برابر دو ابرقدرت شرق وغرب ایستاد و ارتش چندملیتی و سراپامسلح بعث عراق را با اتکا به نیروی ایمان و عشق به وطن به عقب راند.

به اعتقاد هاشمی، متاسفانه بسیاری از حقایق و افتخارات دفاع مقدس همچنان در جامعه محجور مانده است و این رسالت ماست که بدور از تبلیغات کم اثر کلیشه ای و استفاده های سیاسی، بر ترویج ارزشها و حماسه آفرینی های فرزندان ایران بکوشیم و ارزشهای بنیادین جامعه که بزرگترین سرمایه ما در برابر چالشها وتهدیدات پیش روی بین المللی است را دستخوش منازعات سیاسی نکنیم.

وی ادامه داد: نکته دیگری که در اینجا لازم می دانم که به آن اشاره کنم، موضوع انتخاب شهردار جدید تهران است که در رابطه با آن شایعات و مطالب زیادی در فضای مجازی منتشر شده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: شورای پنجم فرایند انتخاب شهردار را براساس هم اندیشی و خرد جمعی آغاز کرده است و امیدواریم بتوانیم در اسرع زمان ، این فرایند را به نتیجه برسانیم و مدیریت شهری دوره جدید خود را آغاز کند.

هاشمی بیان کرد: اما این موضوع نباید منشا تخریب و بداخلاقی قرار گیرد، از همه فعالان سیاسی و رسانه ای می خواهم که در موضوع انتخاب شهردار تهران با ایجاد فضایی چند صدایی اما در بستری سالم، کارشناسی و سازنده، اعضای شورا را در توجه به ابعاد گوناگون ومسایل ومصالح شهر یاری کنند و از هرگونه تخریب به له یا علیه کاندیداها یا چهره های مختلف بپرهیزند، بویژه با توجه به ترکیب شورای شهر تهران و همراهی دوستان در فهرست امید، تخریبها و بداخلاقی ها می تواند آسیب جدی به چهره اصلاحات واعتدال در جامعه فراهم بیاورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.