علی لاریجانی در مراسم تجلیل از جانبازان و فرزندان شاهد مجلس با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام حسین (ع) گفت: قدردان عزیزان مجاهدی هستیم که در سپاه تلاش می‌کنند، این ایام مصادف با سالروز تاسیس سپاه در سال ۵۸ است که تلاش‌ها و مبارزات آنها با گروهک‌ها و همچنین ایام دفاع مقدس فراموش شدنی نیست. سپاه نهاد ذی قیمتی برای کشور است که راهش ادامه خواهد داشت.

وی همچنین با تبریک میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز گفت: این افتخاری برای مجلس است که تعداد زیادی از نمایندگان و کارکنان آن از جانبازان، مجاهدان و فرزندان شاهد است.

اهم اظهارات لاریجانی به شرح زیر است:

* ۵۷ نفر از نمایندگان جانباز هستند و در دوران دفاع مقدس اهل مبارزه بودند. مجلس ۵۳ کارمند جانباز و ۱۹ بازنشسته جانباز دارد. همچنین ۲۷ نفر عزیزان حفاظت از جانبازان ۳ نفر در کتابخانه مجلس و ۳ نفر در مجلس پژوهش‌ها جانباز هستند. این یعنی ۱۶۲ نفر از کارکنان و نمایندگان مجلس جانبازند.

* ‌۱۶ نماینده مجلس فرزند شهید هستند، ۲۵ نفر از کارکنان و کارمندان مجلس نیز فرزند شهیدند. همچنین دو نفر از کارکنان کتابخانه‌ی مجلس و ۵ نفر از کارکنان مرکز پژوهش‌ها فرزند شهیدند. مجموعا ۴۸ نفر از کسانی که در مجلس در کسوت نمایندگی و یا کارمندان مجلس می‌باشند از فرزندان شهدا هستند. ۲۱۰ نفر از کارکنان و نمایندگان مجلس را جانبازان و یا فرزندان شهدا تشکیل دادند که این افتخار بزرگی برای همه ما است، و این نشان می‌دهد مجلس از متن مردم برخاسته و با مردم زیست کرده و مثل مردم مجاهدت کرده است. این برای مجلس یک افتخار و ارزش بزرگ است.

*جانبازان شهدای زنده هستند، وقتی آقای جعفرزاده را می‌بینم به حال ایشان حسرت می‌خورم که این طور با زحمت کار می‌کند. جانبازان با مشقت زیاد و روحیه استقامت مجاهدت می‌کنند. کشور به داشتن چنین روحیه‌ای احتیاج دارد همانطور که رهبر انقلاب بارها فرمودند که به یک نوع مدیریت جهادی نیاز است.

* با مدیریت جهادی می‌توان از سطح مشکلات عبور کرد چه آن زمان که میدان جنگ بود که اکنون میدان عوض شده و مشکلات دیگری وجود دارد. حل مشکلات نیازمند داشتن روحیه جانبازی، جهادی و فداکاری است. امروز در شرایط اقتصادی نسبتا حساس قرار داریم اگر چنین روحیه‌ای وجود داشته باشد دستگاههای اداری پرتحرک‌تر شده و مجلس و قوه قضاییه نیز بهتر می‌تواند امور را پیش ببرد این یعنی نیازمند روحیه فداکاری و از خود گذشتگی در راه انقلاب هستیم.

* کشوری می‌تواند در شرایط مختلف سربلند باشد که از چنین روحیه‌ای استفاده کند. بسیاری از کارگزاران کشور اهل مجاهدت و تلاش بوده و از جانبازان و بیت شهدا هستند. این نشان می‌دهد اداره کشور همواره بر این روحیه تکیه دارد و باید قدر آن را دانست. باید با مدیریت جهادی آینده خوب و درخشانی برای کل ملت ایران رقم زنیم.

جانبازان پیام رزمندگان را انتقال می دهند

 

سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه اظهار داشت: مهمترین سرمایه ای که یک انسان از آن برخوردار است داشتن یک تن و بدن و جسم سالم است اما جانبازان گرامی ما این مهمترین سرمایه انسانی خودشان را در مسیر دفاع از آرمان های انقلاب و دفاع از کشور در برابر دشمن متجاوز در معرض خطر و آسیب قرار دادند و به درجه رفیع جانبازی نایل آمدند.

وی با تاکید بر اینکه هر چه در مورد پدیده جانبازی صحبت کردن در برابر عظمت این بزرگمردان ناچیز است، افزود: به هر حال شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده و به فوض عظمی رسیدند، اما شما تصور کنید بطور مثال یک جانبازی از عملیات بیت المقدس تا به امروز نه تنها خودش، بلکه درد و رنج جانبازی را همراه با سایر اعضای خانواده و فرزندانش تحمل می کند و دم نمی زند قطعا در زبان و کلام نمی توان متصور بود که این عزیزان از چه اجر و منزلتی نزد خداوند متعال و جامعه ما برخوردار هستند.

سخنگوی سپاه خاطر نشان کرد: بنده به عنوان یک بردار کوچکتر از جانبازان عزیز می خواهم قدر این سرمایه و جایگاه عظیمی که خدا به آنها اعطا نموده را بدانند و از این اندوخته گرانبها در جهت گسترش تفکرات انقلاب اسلامی با همان نفس گرم خودشان و با همان بیان خاطراتشان و نیز با حضور در مجامع مختلف راه شهدای انقلاب را تداوم بخشیده و کار بزرگی که برای آرمان های نظام و دفاع از میهن‌مان انجام داده اند را توسعه دهند.

وی ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله حضور کنونی و پر برکت جانبازان دوران دفاع مقدس در میان مردم و نقش آفرینی آنها در سایر حوزه ها همچون مسایل فرهنگی و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی که موجب انتقال پیام رزمندگان اسلام به آحاد ملت می شود، بر اجر اخروی و ثواب جانبازی آنها بیافزاید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.