مسعود پزشکیان در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس پس از طرح سوال نماینده همدان از وزیر اقتصاد با اشاره به برخی اظهارات مطرح شده در این جلسه، گفت: در رابطه با پول‌هایی که برای سپرده‌گذاران موسسات مالی پرداخت شده، دولت پولی چاپ نکرده و پولی هم اختصاص نداده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: خود این موسسات اعتباری دارند و به اندازه اعتبارشان خط اعتباری گذاشته شده است. مگر می‌شود بدون اعتبار دولت پول چاپ کند. خطوط اعتباری که باز شده منابعش وجود دارد و از سوی موسسات در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته است.

رئیس جمهور از بیکاری جوانان صحبت کند

محمد دهقان، احمد امیرآبادی و جواد کریمی قدوسی در تذکری به رئیس جمهور خواستار متوقف کردن رفتارها و مواضع دوگانه و پرهیز از حاشیه سازی و ضرورت پرداختن به مشکلات اصلی کشور همچون فساد اطرافیان خود و رفع بیکاری شدند.

در این تذکر کتبی آمده است: جناب آقای روحانی، جنابعالی در سخنرانی خود به جای ارائه گزارش کار خود برای تحقق شعارها مبنی بر رفع مشکلات کشور و به جای توضیح بحران ارزی که هزاران میلیارد تومان را در جیب دلالان واریز کردند و به جای ارائه گزارش کار در خصوص رفع بیکاری و حمایت از تولید و کالای ایرانی با کلمات رنگارنگ و توهین آمیز و حاشیه پردازی های سبک، دستگاه های نظارتی را در معرض تخطئه و توهین قرار داده اید. وقت آن رسیده است که از این گونه رفتارها و مواضع پرهزینه برای نظام و بی فایده برای خود دست بردارید.

علاوه بر این، محمد دهقان و جواد کریمی قدوسی در تذکر دیگری به رئیس جمهور نسبت به عقب نشینی های مکرر رئیس جمهور در برابر بیگانگان و توهین و تحقیر نهادهای انقلابی و نظارتی انتقاد کردند.

در این تذکر آمده است: جنابعالی در سخنرانی خود به جای اینکه گزارش کار بدهید و از مفاسدی که بر اثر بحران ارزی به وجود آمد و ثروت مردم را به شدت کاهش داد و جیب دلالان ارزی و برخی دستگاه های دولتی را پر کرد توضیح دهید و به جای اینکه از بر زمین ماندن شعارهای انتخاباتی خود سخن بگویید و در مورد بیکاری جوانان و وضع بد معیشت مردم صحبت کنید و در خصوص اتهامات برادرتان و برادر آقای جهانگیری معاون اول صحبت کنید، علیه نهادهای نظارتی سخن گفتید و آنها را متهم به نقص عقل کردید و در جای دیگر علیه سپاه پاسداران سخن می گویید. این رفتارها از یک فرد معمولی بیسواد هم بعید است چه به رسد به رئیس جمهور.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.