ترامپ روز یکشنبه در صفحه توییتر خود از شبکه خبری ان بی سی آمریکا به عنوان یک رسانه جعلی نام برد و نوشت: «چاک تاد» گزارشگر این شبکه خبری گفته که آمریکا در مذاکره با کره شمالی خیلی امتیاز داده و در مقابل چیزی دریافت نکرده است.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه توئیت خود در پاسخ به یک گزارش تلویزیونی نوشت: ما هیچ چیز واگذار نکرده ایم و کره شمالی با عاری شدن از سلاح هسته ای (که برای دنیا خیلی خوب است) و توقف آزمایش های هسته ای بیشتر موافقت کرده است.

این گزارشگر تلویزیونی در یکی از برنامه های شبکه خبری ان بی سی گفته بود: آمریکا پیش شرط های زیادی برای کره شمالی تعیین نکرده است. ما هنوز قول آزادی آمریکایی های دربند کره شمالی را دریافت نکرده ایم و به وعده عاری شدن از سلاح هسته ای به عنوان یک هدف نهایی دست نیافته ایم.

ترامپ در توییت دیگری در همین رابطه نوشت: ما در مسیری طولانی برای پایان دادن به (بحران) کره شمالی هستیم، شاید نتیجه حاصل شود، شاید هم نه. این را تنها زمان تعیین خواهد کرد.

وی با انتقاد ضمنی از دولت های پیشین آمریکا نوشت: کاری که اکنون درحال انجام است، باید خیلی وقت قبل انجام می شد.

قرار است رئیس جمهوری آمریکا در ماه می یا ژوئن (اردیبهشت یا خرداد) پای میز مذاکره با رهبر کره شمالی بنشیند. رهبر کره شمالی قبل از این نشست، با رئیس جمهوری کره جنوبی دیدار و گفت و گو می کند.

رهبر کره شمالی روز جمعه اعلام کرد که آزمایش های موشکی و هسته ای این کشور را متوقف و یک سایت مخصوص آزمایش های هسته ای را تعطیل می کند. هرچند رهبران جهان از تصمیم کره شمالی استقبال کرده اند، اما برخی همچنان نسبت به نیات پیونگ یانگ تردید دارند.

به گفته مقام های آمریکایی، کره شمالی در گذشته بارها در مورد عاری شدن از سلاح هسته ای زیر قول خود زده است که تازه ترین آن در سال ۲۰۱۲ روی داد، زمانی که پیونگ یانگ پس از توافق در زمینه آزمایش موشکی، یک موشک دوربرد را پرتاب کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.