خبرگزاری فرانسه گزارش داد، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در مصاحبه خود با این شبکه تلویزیونی گفت: از آن جا که برای مثال پناهجویان زیادی با اصلیت عرب در آلمان داریم و آنان شکل دیگری از یهودستیزی را با خود به این کشور آورده‌اند، با پدیده جدیدی روبه‌رو هستیم.

مرکل این اظهارات را پس از آن بیان کرد که حمله‌ای در برلین که ادعا می‌شود با انگیزه یهودستیزی صورت گرفته، واکنش‌هایی را در آلمان به همراه داشت.

به نوشته روزنامه "بیلد" آلمان، متهم اصلی این حمله که تسلیم پلیس شد، یک مهاجر سوری است که در یک مرکز مهاجران در نزدیکی برلین زندگی می‌کند.

مرکل طی این گفت‌وگو تصریح کرد، دولت آلمان کمیسیونری را برای مبارزه با یهودستیزی منصوب کرده است.

صدراعظم آلمان افزود: این واقعیت که هیچ مهدکودک، مدرسه و کنیسه‌ای نمی‌تواند بدون محافظت نیروهای پلیس بماند، ما را بسیار ناامید می‌کند.

مرکل هم‌چنین اذعان کرد، به خاطر "مسئولیت ابدی" آلمان درباره هولوکاست، امنیت اسرائیل نگرانی اصلی این کشور است، با این حال احتمال دنبال کردن رویه واشنگتن درباره اسرائیل و انتقال سفارت آلمان از قدس به تل‌آویو را رد کرد.

مرکل تصریح کرد: ما باید به دنبال راه‌حل دو کشوری باشیم و بر اساس این راه حل، وضعیت قدس باید مشخص شود.

صدراعظم آلمان هم‌چنین بار دیگر حمایت آلمان از ادامه توافق هسته‌ای ایران را یادآور شد و در این باره گفت: ما بر این باوریم که داشتن یک توافق، حتی در صورتی که بی‌نقص نباشد، از عدم توافق بهتر است.

 دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا تهدید کرده است، در صورتی که شرکای اروپایی‌اش توافق هسته‌ای ایران را تا ۱۲ ماه مه "اصلاح" نکنند، از این توافق خارج خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.