روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد، هیلاری کلینتون، بانوی اول سابق آمریکا این اظهارات را یکشنبه در "فستیوال صداهای جهانی قلم" در نیویورک مطرح کرد. این وزیر خارجه سابق آمریکا درباره دونالد ترامپ گفت: او نگران پوشش رسانه‌ها از خودش است و آنها را نه براساس دانش و درکش، بلکه با این روش که آنها چگونه به او کمک می‌کنند و به دشمنانش آسیب می‌زنند، ارزیابی می‌کند.

او گفت: حال با توجه به اسناد و افشاگری‌های جدید، جای تعجب دارد که او بخواهد درباره پرت کردن خبرنگاران به زندان شوخی کند تا آنها وادار به حرف زدن شوند؟

نیویورک تایمز گزارش داد، این اظهارات در واقع اشاره‌ای آشکار به یادداشت‌های محرمانه جیمز کومی‌، مدیر اخراجی اف‌بی‌آی است که می‌گوید او با رئیس‌جمهوری آمریکا درباره زندانی کردن خبرنگاران صحبت کرده بود. کومی به ترامپ گفته بود مایل است که افشاگران را پیدا کند اما از نظر او پیگرد خبرنگاران نادرست است.

طبق یادداشت‌های افشا شده، ترامپ هم پاسخ داده بود معنای آن این است که خبرنگاران را به زندان بیندازیم. رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرده بود: آنها چند روز در زندان می‌مانند، دوستان جدیدی پیدا می‌کنند و آماده حرف زدن می‌شوند!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.