بهرام پارسایی در تذکری شفاهی با استناد به اصل ۸۴ قانون اساسی و اصول ۲۰ و ۲۲ فصل سوم قانون اساسی در پایان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: ابتدا از آن دسته از مامورین نیروی انتظامی که از حقوق ملت صیانت می‌کنند و ماموریت خود را به نحو احسن انجام می‌دهند تشکر می‌کنم، اما قانون و موازین اسلامی ما کاملا مشخص است. مگر نه این است که قرآن کریم حرمت انسان را بالاتر از حرمت کعبه می‌داند. به‌نام حجاب و به بهانه نهی از منکر منجر به ترویج منکر می‌شوند و حرمت انسان شریفی نیز شکسته می‌شود.

 

وی در ادامه گفت: اشک‌های آن دختر و مظلومیت‌طلبی آن مادر اشک بر قانون‌گریزی و اخلاق‌ستیزی بود. حضرت علی (ع) در خطبه ۲۷ می‌فرمایند شنیده‌ام که دشمنان از پای زن یهودی خلخال کنده‌اند، اگر مرد مسلمان به خاطر این غصه دق کند و بمیرد کار ارزشمندی انجام داده است. اکنون نیز که یک مسلمان و یک مامور ارشاد با یک زن مسلمان چنین برخوردی داشته است اگر نگوییم که باید دق کنیم و بمیریم باید مشکی بپوشیم.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: وقتی به‌نام دین و حکومت، فرع بر اصل مقدم می‌شود واجب فدای مستحب می‌شود. بنده تذکر می‌دهم با توجه به این مورد پیش آمده باید با مامور خاطی برخورد شود و از فردی که مورد هتک حرمت قرار گرفته است دلجویی شود. به ماموران ارشاد باید آموزش داده شود.

 

پارسایی ادامه داد: با توجه به اینکه در فضای آزاد چنین برخوردی می‌شود انتظار نظارت بیشتر و دقت بیشتر برای حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی را داریم.

 

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.