محمدحسین مقیمی امروز در جلسه حفاظت از منابع آب با اشاره به کاهش بارندگی‌ها در سال جدید اظهار داشت: متأسفانه امسال ۴۱ درصد نزولات آسمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر شده، احتمال بارندگی وجود دارد ولی براساس احتمال نمی‌توان تصمیم گرفت؛ بلکه باید در حوزه کشاورزی، صنعت و مصرف خانگی برنامه‌ریزی دقیق کرد.

وی بیان کرد: ما هیچ‌گونه تعهدی نسبت به حفظ چاه‌های غیرمجاز نداریم و اکنون بهترین زمان برای برخورد با این مسئله است که با بستن این چاه‌ها ۱۰ درصد منابع آبی جبران می‌شود.

استاندار تهران در ادامه با اشاره به راهکارهای حل مشکل افزود: بستن چاه‌های غیرمجازی که مشکلی برای کشاورزی و صنعت ایجاد نمی‌کند باید در دستور کار قرار گیرد، و نسبت به مواردی که امکان فعالیت آن‌ها وجود دارد مجوز داد، همچنین باید به دنبال افزایش کشت گلخانه‌ای در بخش کشاورزی نیز بود.

مقیمی خطاب به شرکت آب و فاصلاب تصریح کرد: از اردیبهشت هر ماه مصرف آب دستگاه‌ها را گزارش دهید و اگر مدیری درست عمل نکند باید پاسخگو باشد، چرا که باید مصرف آب در دستگاه‌های دولتی کم شود.

وی در پایان افزود: برای جبران منابع آبی در استان، مصرف آب در دستگاه‌های دولتی و عمومی باید ۲۰ درصد کاهش پیدا کند، چرا که ما معتقدیم کار حفاظت از منابع آب را باید از خودمان شروع کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.