حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی طی سخنانی در جلسه توسعه و افتتاح پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی آذربایجان شرقی که در تبریز برگزار شد، با بیان اینکه ماه شعبان و ایام میلاد امامان معصوم فرا رسیده است، اظهار کرد: پیغمبر یعنی رحمت به همه خوبی‌ها و آن خلق عظیم و اخلاقی که قرآن از آن تجلیل می‌کند. پیغمبر یعنی رحمت و در این ماه عظیم، پیامبر، امام حسین، امام سجاد، قمر بنی هاشم و امام زمان به دنیا آمدند.

وی با بیان اینکه خوشحالم که در این ایام بسیار مبارک در خدمت مردم غیور تبریز هستم، گفت: من همیشه وقتی به تبریز و آذربایجان سفر می‌کنم، می‌گویم که از مهمان‌نوازی این مردم روحیه می‌گیرم و از لطافت فردی و پیوستگی، وابستگی مردم این دیار با همه و نسبت‌شان با آزادی، آزادگی و انقلاب تجلیل می‌کنم.

روحانی ادامه داد:‌هر وقت در سرزمین ما انقلابی رخ داده مردم تبریز یکی از پایه‌های بزرگ آن انقلاب بوده‌اند. انقلاب اسلامی هم اگر آن حرکت مردم تبریز در سال ۵۶ نبود حتما به این راحتی پیروز نمی‌شد و نقش مردم تبریز و آذربایجان در ۲۲ بهمن بسیار تاریخ‌ساز بود.

رییس‌جمهور تاکید کرد: امروز هم مردم این کشور بسیار آگاه هستند و تلاشی که در حوزه‌های مختلف فرهنگی و گردشگری می‌کنند بسیار لذت‌بخش است.

روحانی با بیان انیکه یکی از کارهای دولت این است که موانع را از پیش پای مردم بردارد، گفت: دولت باید به مردم کمک کند. مردم همه کاره هستند و با حضورشان در هر جا که آمده‌اند، دولت و نظام را به موفقیت رسانده‌اند، اگر اینها نبودند ما نمی‌توانستیم به موفقیت برسیم.

وی افزود: در طرح‌های همین دولت اگر مردم بیایند و آن را بپذیرند آن وقت طرح‌ها موفق می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.