این عناوین به شرح زیر است:

۱-     مصرف زیاد لبو به دلیل نیترات بالا در دوران بارداری ممنوع

عضو هیئت‌علمی پژوهشکده علوم غدد درون‌ریز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به نتایج مطالعه‌ای مبنی بر مضربودن مصرف مکمل‌ها و محصولات حاوی نیترات بالا در دوران بارداری، گفت: مصرف زیاد این‌گونه مواد مانند لبو به‌ویژه در بارداری، عوارض جبران‌ناپذیری به دنبال دارد.

زهرا بهادران گفت: زنان در طول دوران بارداری باید از مصرف مداوم و زیاد محصولاتی مانند لبو به شکل‌های مختلف همچون مکمل‌های ورزشی، پودر لبو یا آب لبو پرهیز کنند.

 

 

۲-     فراخوان جشنواره نانو رسانه منتشر شد

ستاد توسعه فناوری نانو، برترین آثار رسانه‌ای سال ۱۳۹۶ در این حوزه را در قالب جشنواره «نانو و رسانه» در دو بخش کلی رسانه‌های «عمومی» و «رسانه‌های تخصصی صنعت» انتخاب و معرفی می‌کند. جشنواره نانو و رسانه با هدف شناسایی برترین آثار رسانه‌ای سال ۱۳۹۶ در حوزه فناوری نانو برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار تولیدی خود در سال گذشته را از چهارم اردیبهشت‌ماه لغایت۲۰ خردادماه ۱۳۹۷ به دبیرخانه جشنواره «نانو و رسانه» ارسال کنند.

  

۳-     طرح تاپ پیوند صنعت و دانشگاه را بیشتر می‌کند

معاون، آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اجرای طرح تاپ سبب نزدیکی و پیوند تنگاتنگ میان صنعت و دانشگاه با هدف اشتغال پایدار می‌شود.

برات قبادیان روز سه‌شنبه در حاشیه بیست و ششمین همایش بین‌المللی سالانه انجمن مهندسان مکانیک ایران در دانشگاه سمنان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تاپ مخفف طرح «توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار» است.

 

۴-     کمبود ۴۶ تا ۱۰۰ درصدی ویتامین D در کودکان ایرانی

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور گفت: نتایج برنامه ملی مراقبت غذا و تغذیه در ۶ استان نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D در بزرگ‌سالان بین ۵۳.۶ تا ۹۵.۹ درصد و در کودکان بین ۴۶.۸ تا ۱۰۰ درصد است.

دکتر هدایت حسینی روز دوشنبه به مناسبت هفته سلامت به خبرنگار علمی ایرنا اظهار کرد: نتایج این طرح ملی نشان می‌دهد که میانگین کمبود ویتامین D در فصل زمستان در استان خوزستان کمترین و در استان لرستان در بالاترین حد است و در فصل تابستان کمترین مقدار کمبود این ویتامین در خراسان جنوبی و بیشترین مقدار کمبود آن در آذربایجان غربی است.

 

۵-     اختصاص ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات پژوهشی ایرانی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال جاری ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات پژوهشی ساخت ایران تخصیص‌یافته و دانشگاه‌ها می‌توانند تجهیزات خود را از شرکت‌های مورد تائید معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور تهیه کنند.

 

 

۶-     بررسی زمینه‌های گسترش همکاری‌های علمی و فناوری دانشگاه‌های ایران و فرانسه

در دیدار دکتر حسین سالار آملی ، قائم‌مقام وزیر علوم و رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی با ژان پل دوگودمر رئیس آژانس بین‌المللی زبان فرانسه، زمینه‌های گسترش همکاری‌های علمی و فناوری دانشگاه‌های دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای ۲ کرسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه پاریس و دانشگاه استراسبورگ است، آمادگی وزارت علوم و دانشگاه‌های ایران را برای تبادل استاد و دانشجو در دوره‌های ۶ تا ۹ ماهه و انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک با دانشگاه‌های فرانسه اعلام کرد.

 

۷-     آغاز همکاری دانشگاه‌های فردوسی مشهد و فلوریدای جنوبی در حوزه «زلزله ‌پژوهی»

تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه فلوریدای جنوبی در زمینه زلزله پژوهی به امضا رسید.

دکتر کیوان حسینی، رئیس مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه فردوسی مشهد پس از امضای تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه فلوریدا، مفاد اصلی این تفاهم‌نامه را در حوزه تحقیقات در زمینه داده‌های زلزله و خصوصاً زلزله‌های رخ داده در اطراف شهر مشهد عنوان کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.