دونالد ترامپ روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه این مطلب را مطرح کرد و افزود: کشورهایی در منطقه قرار دارند که بسیار ثروتمند هستند اما اگر به خاطر ما نبود حتی یک هفته هم دوام نمی آوردند.

وی ادامه داد: آن ها باید برای اتفاقاتی که می افتد هزینه بپردازند، ایالات متحده با شرمندگی در خاورمیانه هست، من مسئولیت آن را قبول نمی کنم، خیلی شرمنده خواهم بود که هفت هزار میلیارد دلار در خاورمیانه هزینه شده است اما وقتی که می خواهم دیوار یا مدرسه بسازم می گویند که پول ندارم.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: کشورهایی که در آنجا هستند بسسیار ثروتمند هستند و آن ها این پول را خواهند پرداخت، همچنین آن ها باید سربازانشان را وارد عرصه کنند. خیلی از سربازان را به کشور برخواهیم گرداند. مسیر نظامی را خواهیم بست وگرنه ایران به سرعت به آنجا خواهد رفت. هیچ کسی نمی داند در ۱۲ ماه مه چه کار خواهم کرد.

ترامپ اظهار کرد: باید ببینم آیا توافقی تازه با بنیان استوار را می توانیم ایجاد کنیم، این توافق فعلی پوسیده است و نباید هرگز حاصل می شد، ما خواهیم دید که روز ۱۲ ماه مه چه تصمیمی می گیرم. اگر ایران ما را تهدید کند، پاسخی خواهد گرفت که تا کنون جهان مشابه آن را ندیده باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.