حجت‌السلام حسن روحانی در مراسم افتتاح رسمی رویداد بین‌المللی تبریز ۲۰۱۸ عنوان کرد: پایتختی گردشگری تبریز برای دنیای اسلام در سال ۲۰۱۸ را تبریک می‌گویم. از تمام وزرای گردشگی سازمان همکاری‌های اسلامی تشکر می‌کنم که با ذوق و سلیقه تبریز را به عنوان پایتخت گردشگری امسال برگزیدند. به همه عزیزانی که در این محضر در خدمتشان هستیم به ویژه مهمانان خارجی خوش آمد عرض می‌کنم.

 وی ادامه داد: امیدوارم در این ماه پربرکت شعبان برای همه مسلمانان غیر از سیر در آفاق سیر در انفس هم باشد. از خداوند می‌خواهیم ماه رجب و شعبان را برای ما مبارک قرار دهد و وسیله‌ای باشد برای استقبال درست و آماده شدن برای ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان که ماه روزه و عبادت و قیام و قرآن است. به ویژه در این فراز از خدا خواسته می‌شود برای حفظ زبان و نگاه به ما کمک کند.

 رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اگر گویش و زبان ما و سخن و نگاه ما به جامعه و بشریت ،سخن درست و دقیق و نگاه صحیح باشد آنگاه دنیا عوض خواهد شد. همه مشکلات امروز به خاطر دید ناصحیح و غیردقیق به جهان و انسان‌ها، تغییرات و موضع‌گیری و سخنان ناصحیح نسبت به ملت‌ها است.

 وی یادآور شد: امروز شما به منطقه ما در خاورمیانه و حسا‌س‌ترین نقطه جهان بنگرید. این همه مصیبت را مشاهده کنید. یمن مجروح، عراقی که هنوز دارای آلام است و سوریه ویران، مشکلات فراوان افغانستان و مشکلات شمال آفریقا ظلم و کشتار صهیونیست‌ها نسبت به مردم فسطین از کجاست؟ به خاطر دید غلط و نگاه نادرست.

 روحانی گفت: برخی فکر می‌کنند این سرزمین باید طبق اراده آنها گردش کند و فکر می‌کنند برای خاورمیانه باید کاخ سفید تصمیم بگیرد و فکر می‌کنند برای همیشه رژیمی غاصب و ظالم باید بر بر مردم برخی کشورهای منطقه مسلط باشد و از این طریق می‌توانند همه ذخایر دنیای عرب را به یغما ببرند. چشم طمع شما کجاست؟ به طلای سیاه این منطقه؟ به حساب صدها میلیاردی برخی کشورهای عرب منطقه است؟ طمع حساب‌های پرپول و ذخایر طلای سیاه در این منطقه عقل را از شما ربوده است؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.