شهریار حیدری مدیرکل دفتر امور مرزی وزارت کشور با اشاره به درگیری اخیر تروریست‌ها با مرزبانان کشورمان در مرز میرجاوه اظهار کرد: هدف تروریست‌ها در این حمله تصرف برجک ناجا بود و قصد داشتند عوامل مرزبانی که در آن محل مستقر بودند را به اسارت بگیرند.

مدیرکل دفتر امور مرزی وزارت کشور با بیان اینکه تروریست‌ها علی رغم اینکه تعدادشان از سربازان و مرزبانان بیشتر بود نتوانستند به هدفشان برسند، افزود: در این درگیری تروریست‌ها سلاح‌های نیمه سنگین و سبک به همراه داشتند و از چند جهت به این برجک شلیک کردند، اما عوامل مرزبانی تا آخرین لحظه با آنها مقابله کردند و چند نفر از نیروهای مرزبانی سپاه و نیروی انتظامی شهید و چند نفر هم مجروح شدند.

وی درباره تدابیری که باید برای تقویت امنیت مرزهای کشور اندیشیده شود، اظهار کرد: امنیت مرزهای ما با پاکستان به صورت یکجانبه تأمین می‌شود و همه امکانات از قبیل سیم خاردار و دوربین‌، دیوارکشی، تقویت برجک‌ها فراهم شده است.

حیدری با اشاره به اینکه مرزهای ما پیچیده و گسترده هستند، تاکید کرد: اگر دولت پاکستان به اندازه اقداماتی که ما در مرزها انجام دادیم، قدم بر می‌داشت قطعا شاهد اینگونه اتفاقات نبودیم.

مدیرکل دفتر امور مرزی وزارت کشور با اشاره به اینکه مرزهای ما پیچیده و گسترده هستند، افزود: از مرز پاکستان تا نزدیک مرزها و برجک‌های ما خلأ مرزی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ما در آن سوی مرزهای پاکستان نمی‌توانیم هیچ دخالتی داشته باشیم، افزود: و طبیعتا در چنین شرایطی تروریست‌ها دست به اقدامات و عملیات کوری می‌زنند.

حیدری با تاکید براینکه وظیفه ما حفظ و حراست از مرزهای کشور است و انصافا این وظیفه به خوبی در حال انجام است، تصریح کرد: از طریق وزارت امور خارجه اعتراضمان در این زمینه را به پاکستان اعلام کردیم و با مسئولان ذیربط این کشور مذاکره داشتیم تا برای تأمین امنیت مرزهایشان توجه ویژه‌ای کنند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه وضعیت کنترل و مدیریت مرزهای پاکستان به گونه‌ای است که هنوز دولت این کشور اشراف کاملی بر این موضوع ندارد و اعتراضاتی که در همه سطوح کشور از سوی رئیس جمهور، وزیر کشور، وزیر امور خارجه، فرماندهان مرزی مطرح شده بود، مورد انتقاد ما هم هست.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در واکنش به اینکه گفته می‌شود در جریان درگیری تروریست‌ها با مرزبانان میرجاوه عده‌ای از آنها توسط پاکستان دستگیر شدند، یادآور شد: این مسئله از سوی وزارت خارجه در حال پیگیری است، زیرا کنترل مرزها توسط این وزارتخانه اداره می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.