در اطلاعیه بنیاد رودکی آمده است: اجرای سرود تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در راه جام جهانی روسیه طی تفاهم‌نامه‌ای با فدراسیون به عهده این بنیاد گذاشته شده است.

بنیاد رودکی، به عنوان مجموعه‌ای متخصص و یکی از متولیان حوزه موسیقی تلاش دارد این مسئولیت مهم و ملی به بهترین شکل ممکن انجام شود.

پیش از این، مجموعه تلاش‌های صورت گرفته تا کنون نیز در نشست خبری آقایان تاج و صفی پور، رییس فدراسیون فوتبال و مدیرعامل بنیاد رودکی اطلاع رسانی شد.

بر اساس اعلام آن نشست، به عنوان سرود تیم ملی، ساخت ۳ اثربرای اجرا پیش بینی شده است که از آن جمله سرودی با آهنگ‌سازی شهرداد روحانی، رهبر ارکستر سمفونیک تهران، با شعر ساعد باقری و آواز علیرضا قربانی هنرمند بزرگ کشورمان بود.

اینک که جناب قربانی، بر اساس مصالح حرفه‌ای، ادامه همکاری را به صلاح ندانستند، این بنیاد ضمن قدردانی از ایشان و کلیه هنرمندانی که در این راه بزرگ و ماندگار همراه بنیاد بوده و خواهند بود، به زودی فرآیند جدید تولید سرود فوق را اعلام می‌کند.

بنیاد رودکی یقین دارد با عزمی ملی که در حوزه موسیقی شکل گرفته، مجموعه آثار تولیدی در راه جام جهانی نمایندگان شایسته‌ای برای موسیقی ایرانی در این رویداد بین‌المللی خواهند بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.