شرکت مشاور سالویج هلند که از طرف بیمه گران ناظر بر عملیات غواصی سانچی است، عملیات خود را برای این منظور آغاز و طبق زمان بندی که از سوی این شرکت اعلام شده، قرار است مراحل مقدماتی عملیات غواصی از فردا شروع شود.

سومین اجلاس چهارجانبه بررسی حادثه سانچی با حضور نمایندگان کشورهای جمهوری اسلامی ایران، پاناما، چین و هنگ کنگ از روز چهارشنبه در شانگهای آغاز به کار کرد. این دور از اجلاس حدود هفت روز ادامه خواهد داشت و طی مدت برگزاری، کارشناسان و نمایندگان کشورهای مختلف ذینفع با تبادل اطلاعات و بررسی های خود برای اجماع نظر در خصوص دلایل وقوع سانحه سانچی تلاش خواهند کرد. بر اساس برنامه ریزی و در صورت حصول توافق نهایی در خصوص علل سانحه سانچی، این آخرین جلسه بررسی حادثه خواهد بود.

بر این اساس، شرکت مشاور سالویج نیز درحال انجام اقدامات لازم در زمینه غواصی سانچی است. هدف از غواصی هم روشن شدن ابعاد مختلف حادثه با بررسی شرایط کشتی و هم جست و جوی پیکر سایر پرسنل سانچی است.

ارسال ابزار غواصی تا ۷ اردیبهشت به شانگهای

در این راستا، آخرین تست های لازم بر روی ابزار و ادوات ساخته شده در کشور هلند در شرف اتمام بوده و تا روز ۷ اردیبهشت وسایل به شهر شانگهای ارسال خواهند شد.

ارسال کپسول زیرآبی تا ۱۰ اردیبهشت به شانگهای

آخرین مراحل آماده سازی کپسول زیرآبی نیز در شهر نانجینگ چین در حال انجام بوده و نهایتاً تا حدود ۱۰ اردیبهشت به شانگهای ارسال خواهد شد.

ترک بندر به سمت سانچی در ۱۷ اردیبهشت

نهایتاً کشتی های مخصوص عملیات زیرآبی حدود ۱۱ اردیبهشت جهت بارگیری ادوات، آخرین تست ها و آموزش های لازم کنار اسکله آورده شده و سپس حدود ۱۷ اردیبهشت بندر را به مقصد منطقه عملیاتی ترک خواهد نمود.

آغاز عملیات غواصی در ۱۸ اردیبهشت

عملیات غواصی حدود روز ۱۸ اردیبهشت آغاز خواهد شد.

۱۶ دی ماه سال گذشته نفتکش ایرانی سانچی با کشتی فله بر چینی تصادف کرد و باعث حریق سانچی و غرق شدن سانچی بعد از یک هفته شد. از آنجایی که ۳۲ پرسنل سانچی مفقود شده و تنها پیکر دو نفر از آن ها پیدا شد، این حادثه ابهامات بسیاری بر جای گذاشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.