سومریه نیوز عراق گزارش داد، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در سخنرانی که در شهر سلیمانیه داشت، تاکید کرد: عراق تنها با همکاری میان کردها، اعراب و خیرین ارتقا می‌یابد و ما به قانون اساسی کشور و ساختار دموکراسی پایبند هستیم.

العبادی با تاکید بر اینکه دوره استبداد به سر آمده، گفت: ما نمی‌خواهیم ساختار دیکتاتوری به کشور بازگردد، ما می‌خواهیم عراق را در مسیر جدیدی قرار دهیم.

نخست وزیر عراق خواستار همکاری در ایجاد یک محور سیاسی جدید شد و گفت: ما می‌خواهیم دموکراسی را در عراق پیاده کنیم.

العبادی روز چهارشنبه در چارچوب کمپین انتخاباتی وارد استان سلیمانیه شد.

همچنین العبادی پیش از سفرش به سلیمانیه سفری به استان نینوا داشت.

وی در حاشیه این سفر اظهار داشت: ما اکنون در شهر آزاد شده موصل، شهر پیروزی و دستاورد تاریخی بزرگ هستیم، شهری که پرچم عراق در آن برافراشته شده و پرچم‌های داعش پایین آمدند. در این شهر پیروزی بر داعش طعم متفاوتی داشت، در اینجا داعش طعم شکست به دست نیروهای عراقی را چشید، پیروزی در اینجا سهم همه گروه‌های عراقی از جمله کردها و اعراب و تمامی قومیت‌ها و طایفه‌هاست، عراق هرگز دوباره شکست نخورده و پرچم آن هرگز پایین آورده نخواهد شد.

نخست وزیر عراق ضمن تقدیر از وحدت موجود میان نیروهای عراقی از جمله نیروهای ارتش، پلیس فدرال، نیروهای مبارزه با تروریسم، حشد شعبی و پیشمرگ‌ها گفت: سلاح برتر ما در عملیات آزادسازی سلاح وحدت است و باید این وحدت را برای پیروزی‌های آتی حفظ کنیم، ما تنها زمانی پیروز می‌شویم که وحدت میان ما برقرار بوده و مفسدان و طائفه‌گرایان را کنار بگذاریم.

وی افزود: ماموریت جدیدی پیش روی ماست که باید در آن نیز موفق شویم. این ماموریت بازسازی و برقراری ثبات است، ما به شما قول می‌دهیم که در تحقق اهداف خود موفق خواهیم شد و هیچ مساله‌ای در برابر ما غیرممکن نخواهد بود، ما تنها وعده راستین و واقعی که به عملی کردن آن باور داریم، خواهیم داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.