باسیل امروز (پنجشنبه) پس از نشست کابینه لبنان در کاخ ریاست جمهوری این کشور با بیان این مطلب افزود: نمی توانیم نسبت به آنچه در نشست بروکسل گذشت سکوت و چشم پوشی کنیم.

وی با اشاره به بیانیه کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل گفت که این بیانیه سوری ها را از بازگشت به کشورشان می ترساند و این اقدامات مشکوک است.

نشست بروکسل با عنوان «حمایت از آینده سوریه و منطقه» دیروز با حضور مقام ها و نمایندگانی از ۵۷ کشور ، ۱۰ سازمان منطقه ای و ۱۹ نهاد سازمان ملل برگزار شد. 

باسیل افزود: جامعه جهانی نمی تواند به ما درس انسانیت بدهد. ما می خواهیم از هویت لبنان محافظت کنیم.

وزیر خارجه لبنان گفت: جامعه جهانی معتقد است که سوری ها اگر به مناطق امن در کشورشان برگردند و بعد از مدتی درگیری در آن مناطق از سر گرفته شود، آنها این بار به سمت اروپا روانه خواهند شد.

وی ادامه داد: آنها به دنبال حمایت از اروپا هستند و ما می خواهیم از لبنان حفاظت کنیم. آنها می خواهند هویت دیگری به سوری ها بدهند در حالی که ما می خواهیم از هویت لبنان محافظت کنیم. 

باسیل تصریح کرد: جامعه جهانی از لبنان چه می خواهد؟ آیا آنها می خواهند در لبنان فاجعه انسانی شود؟

حدود یک و نیم میلیون پناهجوی سوری در لبنان زندگی می کنند. مقام های لبنانی بارها از ضرورت بازگشت آنها به کشورشان سخن گفته اند اما برخی، کشورهای غربی را متهم به مانع تراشی در برابر این روند می کنند چرا که از نظر آن کشورها، این می تواند امتیازی برای دولت سوریه شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.