آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی عصر پنج‌شنبه در دیدار علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: نباید گذاشت مسائل اجتماعی به یکدیگر گره بخورد و برای حل آن‌ها باید جوانب مختلف را مد نظر داشت.

وی با بیان اینکه یکی از این جوانب آموزش و پرورش است که باید به آنها توجه جدی شود، افزود: متأسفانه فارغ التحصیلان دانشگاه‌های ما از هیچ فن و تخصصی برخوردار نیستند لذا باید مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به آنها داده شود تا بعد از فارغ التحصیلی دارای تخصص باشند.

استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه بسیاری از بزرگان و ائمه ما معمولا شغل‌های ساده‌ای داشتند، ادامه داد: بسیاری از جوانان منتظر شغل‌های سطح بالا هستند و تن به هر کاری نمی‌دهند لذا باید این فرهنگ سازی غلط برای از بین بردن بیکاری در کشور اصلاح شود.

دولت باید پاسخگو باشد

وی به رسیدگی به وضعیت کارفرمایان تأکید کرد و گفت: اکنون بسیاری از کارفرمایان با مشکلات فراوانی چون مالیات و مشکلاتی که بانک‌ها برایشان ایجاد کرده‌اند دست به گریبان هستند.

آیت الله مکارم شیرازی به گرانی برخی اجناس و نیز بالا رفتن قیمت دلار در کشور اشاره کرد و افزود: دولت باید پاسخگو باشد و به آن رسیدگی کند تا اوضاع سامان یابد.

وی اظهار کرد: اقدامات و سیاست‌های وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی در خصوص کودکان بی‌سرپرست و ایتام بسیار پسندیده است و باید ادامه یابد به گونه‌ای که وقتی این کودکان بزرگ می‌شودند دارای یک تخصص و حرفه باشند.

این مرجع تقلید گفت: نیازمند یک عزم عمومی برای حمایت از تولید کنندگان کشور هستیم و باید وزارتخانه‌های دیگر نیز در این جهت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را یاری کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.