کارزار مدنی ائتلاف توقف ترامپ که یکی از اصلی‌ترین نهادهای مخالف سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به لندن به شمار می‌رود با انتشار پیامی در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد که هم‌زمان با سفر ترامپ تظاهرات گسترده‌ای به نام کارناوال مقاومت در مقابل داونینگ استریت (دفتر نخست‌وزیری) برگزار خواهد شد.

در این پیام همچنین آمده است: به خیابان‌ها سرازیر می‌شویم تا جلوی نفرت، کوته‌فکری و نژادپرستی را بگیریم.

طبق آخرین آمار منتشرشده در صفحه فیس‌بوک این نهاد مدنی تاکنون بیش از ۸۵ هزار مشترک فیس‌بوک علاقه‌مندی خود را برای شرکت در این تظاهرات ابراز کرده و از این میزان ۲۹ هزار تن مشارکت خود را تائید کرده‌اند.

سایر نهادهای مدنی نیز در تبلیغات جداگانه‌ای از مردم این کشور دعوت کرده‌اند تا در تظاهرات اعتراضی ضد ترامپ مشارکت کنند. کارزار ائتلاف توقف جنگ می‌گوید که بیش از دو میلیون نفر برای حضور در این تظاهرات اعلام آمادگی کرده‌اند.

همچنین سایر فعالان ضد جنگ نیز با انتشار پیام‌هایی در اعلام مخالفت خود با این سفر به استقبال هشتک &#۳۹;نه به ترامپ&#۳۹; رفتند.

صادق خان شهردار لندن در واکنش به سفر رئیس‌جمهوری آمریکا با انتشار پیامی در توییتر نوشت که &#۳۹;اگر&#۳۹; ترامپ به انجام این سفر موفق شود متوجه خواهد شد که مردم این شهر از ارزش آزادی بیان حمایت خواهند کرد.

رسانه‌های انگلیسی روز پنجشنبه به نقل از منابع کاخ سفید اعلام کردند که رئیس‌جمهوری امریکا ۲۲ تیرماه به لندن سفر خواهد کرد. این منابع می‌گویند که این سفر در سطح یک سفر کاری صورت خواهد گرفت و ترامپ با &#۳۹;ترزا می&#۳۹; نخست‌وزیر انگلیس ملاقات خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در یک سال گذشته سه بار سفر خود به لندن را به دلیل خشم افکار عمومی مردم انگلیس علیه سیاست‌هایش به تأخیر انداخته است.

او اولین بار قرار بود تابستان گذشته به دعوت رسمی نخست‌وزیر انگلیس «ترزا می» به لندن سفر کند. بااین‌حال اعتراضات گسترده مردم انگلیس سبب شد تا سفر وی به پاییز موکول شود. تداوم این اعتراضات باعث شد تا این سفر نیز به تعویق افتاده و کاخ سفید سفر ترامپ را از سطح رسمی به کاری و به‌منظور بازگشایی سفارت جدید این کشور در لندن در ماه فوریه تغییر دهد.

اما ترامپ این بار هم منصرف شد و با انتشار پیامی در توییتر بهانه‌ای برای این تصمیم خود تراشید.

در یک سال گذشته تظاهرات و تجمعات اعتراضی متعددی علیه سیاست‌های ترامپ در لندن برگزارشده که عمدتاً با محور درخواست برای لغو سفر وی به لندن سازمان‌دهی شده است.

ژانویه گذشته هزاران تن از مخالفان ترامپ، هم‌زمان با نخستین سالگرد دوره ریاست‌جمهوری‌اش در آمریکا، ضمن تجمع در مقابل دفتر نخست‌وزیری انگلیس، فریاد &#۳۹;وقتت تمام است&#۳۹; سر داده و خواستار کناره‌گیری وی از قدرت شدند.

سیاست‌های ضد مهاجرتی ترامپ، در کنار تصمیم اخیر کاخ سفید مبنی بر شناسایی قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و بازنشر توییت های ضد اسلامی گروه افراطی اول بریتانیا ازجمله دلایلی است که مردم انگلیس تمایلی به سفر وی به کشورشان ندارند.

هرچند این سفر در سطح کاری صورت خواهد گرفت اما منابع انگلیسی می‌گویند که نخست‌وزیر این کشور از دعوت رسمی خود دست نکشیده است.

بر اساس پروتکل‌های تشریفاتی در انگلیس، مهمانان خارجی در سفرهای رسمی با ملکه این کشور دیدار می‌کنند، اما با توجه به مشکلات امنیتی ناشی از خشم افکار عمومی انگلیس سفر پیش رو در چارچوب ملاقات سیاسی انجام خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.