رسانه های پاکستان روز جمعه گزارش کردند که این حمله شامگاه پنجشنبه در روستای&#۳۹;دندای سعیدگی&#۳۹; ایالت وزیرستان شمالی رخ داده است.

زخمی های این حادثه که هفت کودک نیز در میان آنها به چشم می خورد به بیمارستان منتقل شدند. بر اساس گفته مسئولان، حال یکی از زخمی ها وخیم گزارش شده است.

پلیس شهر «پیشاور» مرکز ایالت «خیبرپختونخوا» پاکستان در سی ام فروردین ماه نیز اعلام کرد که نیروهای پلیس، یک طرح بزرگ تروریستی داعش را در این شهر خنثی کرده اند.

پلیس شهر پیشاور در عملیاتی تجهیزات نظامی و مواد منفجره زیادی از جمله مین های ضدتانک، موشک انداز، خمپاره، آر پی جی، جلیقه های انتحاری و تعداد زیادی اسلحه و مواد منفجره را از زیر زمین یک منزل مسکونی در این شهر کشف و ضبط کرد.

به گزارش ایرنا، تلاش حامیان داعش در مناطق مختلف پاکستان و نزدیک مرزهای افغانستان افزایش یافته و ادغام این گروه تروریستی با «لشکر جهنگوی» و «تحریک طالبان پاکستان» سبب نگرانی کارشناسان امنیتی شده است.

کارشناسان پیش تر اعلام کردند که اگرچه مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه با کاهش رو به روست، اما این گروه تروریستی از طریق فضای مجازی برای عضوگیری در پاکستان تلاش می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.