محمد باقر قالیباف پنجشنبه شب در اولین یادواره روحانی پاسدار شهید سید عباس موسوی قوچانی که در مسجد ابوالفضلیه قوچان برگزار شد اظهار کرد: در طول  هشت سال دفاع مقدس که همه اقشار در جنگ حضور داشتند بیشترین حضور در میدان و بیشترین شهید را روحانیت دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: جنگ را نمی خواهیم مقدس کنیم خودمان نیز قبول داریم که جنگ خسارت دارد بلکه آن چیزی  که برای ما ارزش داشت دفاع از کیان، هویت ، ناموس، آزادی و فرزندان است که این برای ما مقدس است. 

وی افزود: رفع فقر، آسیب های اجتماعی، طلاق و مشکلات برای جوانان نیاز به جهاد دارد تا بتوانیم از حق مظلوم دفاع کنیم و در این مسیر اولویت ما دفاع از مستضعفین است.

قالیباف تصریح کرد: اگر امروز شهدا بودند باز هم برای حل مشکلات جامعه  مجاهدت می کردند و منتظر هیچ کس نمی ایستادند و مثل آن دوران در پشت خاکریز می ایستادند و دفاع می کردند.

وی ادامه داد: امروز نیز جامعه اسلامی در حمایت از مظلومین منطقه تلاش می کند که نمونه آن مدافعان حرم هستند ولی می بینیم عده ای شعار نه غزه و نه لبنان جانم فدای ایران را سر می دهند.  

قالیباف خاطر نشان کرد: همین افراد در زمان جنگ نیز به رزمندگان ما می خندیدند و پس از جنگ نیز به صورت طلبکارانه به دنبال منافع خود در حرکت بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مشکلات ما از زمانی آغاز شد که مردم از اداره کشور حذف شود و مسئولیت ها بر اساس شایستگی به افراد داده شود نه زد و بند ها.امروز چرخیدن چرخ اقتصاد کشور تلاش و فداکاری است.

وی در ادامه با بیان این که مردم از انقلاب و اسلام ناراضی نیستند بیان کرد: مردم در واقع به نوع مدیریتی و نا کار آمدی مدیران در سطوح مختلف معترض اند که نیاز است برطرف شود.

قالیبافت افزود: از ابتدا تاکنون درآمد کشور رشد چهار برابری داشته است ولی رشد اقتصادی کاهش پیدا کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  تصریح کرد : مشکل ما پول، بحران آب و ریزگردها نیست بلکه بزرگترین مشکل ما که کشور ما رابه این عرصه رسانده است بحران مدیریتی و عدم پاسخ گویی نسبت به تعهدات و وظیفه است.

وی خاطر نشان کرد : با این وجود مردم باز هم پای آرمان های انقلاب و نظام ایستاده اند.می توان اداره کشور را در اختیار مردم قرار داد تا مشکلات را بتوانند برطرف کنند.

رحیمی : دستگاه قضایی، شعبه‌ رسیدگی‌کننده به پرونده‌های شهردار اسبق تهران را اعلام کند

همچنین ایسنا نوشت،

علیرضا رحیمی گفت: اساس کار دستگاه قضایی بر بی‌طرفی و قضاوت عادلانه است. انتظار مردم از این قوه این است که به همه پرونده‌های ارجاع شده بدون هیچ تبعیض و وقت‌کشی و به سرعت رسیدگی کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: سرعت عمل مقامات قضایی در رسیدگی به پرونده‌های حساسی که بر سرنوشت شهروندان تهرانی تاثیر داشته است، موجب تقویت امید شهروندان می‌شود. مردم تهران وقتی از ارسال رسمی چندین پرونده تخلف مدیریت اسبق شهرداری تهران به دستگاه قضایی مطلع هستند اما این قوه از وضعیت این پرونده‌ها و اقدامات قضایی انجام گرفته به آنان هیچ گزارشی نمی‌دهد، برایشان سوال و ابهام به وجود آمده و گمانه‌های مختلفی در جامعه مطرح می‌شود.

این عضو فراکسیون امید مجلس خطاب به مقامات قضایی، پیشنهاد داد: اگر پرونده‌های تخلفات شهرداری تهران در قوه قضاییه در حال رسیدگی است خوب است گزارشی کلی از روند رسیدگی‌ها به مردم داده شود. برای شفافیت بیشتر اعلام شود که این پرونده‌ها در کدام شعبه در حال رسیدگی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.