آویگدور لیبرمن،‌ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه اینترنتی ایلاف عربستان، حماس را مسؤول کشتار ساکنان غزه دانست و مدعی شد،‌ حماس از زنان و کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند و این جنبش مسؤول کشتار غیرنظامیان طی هفته‌های اخیر است.

وی خاطرنشان کرد، حل مساله فلسطین باید منطقه‌ای باشد نه دوجانبه و نیز نباید چند مرحله‌ای باشد بلکه باید راه حل دو کشوری و صلح با کشورهای عربی و حل وضعیت اعراب اسرائیلی به صورت همزمان و به موازات هم صورت بگیرند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیشنهاد تبادل اراضی و ساکنان بین اسرائیل و فلسطینی‌ها را داد، به این منظور که مناطق عربی مثل منطقه مثلث در اسرائیل به واسطه انتقال مرزها از سمت غرب از حاکمیت اسرائیل به حاکمیت فلسطین درآیند.

 وی از اعضای عرب کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی ) نیز انتقاد کرد و آنها را به حمایت از "تروریسم" متهم کرد و آنها را "دشمنان اسرائیل" خواند.

وی افزود: براساس "وظایف دموکراتیک" ماست که از خود دفاع کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، آویگدور لیبرمن خاطرنشان کرد که اسرائیل در حال گفت‌وگو با برخی کشورهای عربی ـ که نخواست نام آنها را فاش کند ـ است و طرفین در این گفت‌وگوهای سازنده، درباره مسائل سرنوشت ساز منطقه با هم تفاهم داشتند.

وی در عین حال خواستار علنی شدن این گفت‌وگوها شد و از مقامات کشورهای مذکور خواست که مانند "انور سادات" رئیس جمهور اسبق مصر به فلسطین اشغالی (اسرائیل) سفر کنند.

لیبرمن همچنین مدعی تفاهم ۷۵ درصدی اسرائیل و کشورهای عربی در گفت‌وگوهایشان درباره مسائل منطقه‌ای شد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین تهدیدات خود علیه ایران مدعی شد در صورتی که این کشور به اسرائیل حمله کند، تل‌آویو، تهران را هدف قرار خواهد داد و تمامی پایگاه‌های نظامی ایران در سوریه را منهدم خواهد کرد.

وی همچنین ادعا کرد، ایران سالانه دو میلیارد دلار صرف حزب‌الله لبنان، حماس، جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های "تروریستی" می‌کند که خزانه آن را دچار مشکل کرده است. ایران همچنین تاکنون در سوریه بیش از ۱۳ ملیارد دلار هزینه کرده است!

خبرنگار شبکه الجزیره با اشاره به این گفت‌وگوی روزنامه ایلاف با لیبرمن اعلام کرد که این اولین باری نیست که "مجدی حلبی" خبرنگار این روزنامه با مقامات صهیونیستی گفت‌وگو می‌کند و این روزنامه قبلا نیز گفت‌وگویی را با "اسحاق هرزوگ" رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی منتشر کرده بود که در آن از "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان به عنوان یکی از "شخصیت‌های انقلابی" بزرگ در خاورمیانه یاد کرده بود.

ایلاف همچنین در نوامبر سال ۲۰۱۷ گفت‌وگوی مشابهی با "گادی آیزنکوت" رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی انجام داده بود که وی در جریان آن از آمادگی تل‌آویو برای تبادل اطلاعات و تجارب با ریاض و کشورهای به اصطلاح "میانه‌رو"ی عربی برای مقابله با ایران خبر داده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.