به گزارش الجزیره،  یک مقام کره جنوبی با اشاره به دور اول مذاکرات اعلام کرد سران کره شمالی و جنوبی در نشست خود، درباره خلع سلاح هسته‌ای و برقراری صلح دائم بحث و تبادل نظر کردند.

یون یونگ چان، سخنگوی رئیس جمهور کره جنوبی، به نقل از رهبر کره شمالی گفت: «امیدوارم بتوانیم از این فرصت به عنوان سنگ بنایی برای التیام بخشیدن به زخم‌ها و توسعه روابط دو کره استفاده کنیم.»

او همچنین گفت: «مون (رئیس جمهور کره جنوبی) به او (کیم جونگ اون) گفتیم اگر شما به سئول بیایید ما می‌توانیم عملکرد به مراتب بهتری از خود نشان دهیم. کیم در پاسخ گفت: واقعا؟ من به سئول خواهم آمد اگر که شما مرا دعوت کنید. کیم خندید و گفت: شنیده‌ام شما به خاطر ما (اشاره به شلیک‌های موشکی کره شمالی در بامداد که سال گذشته انجام شد) زیاد نمی‌خوابید و نشست‌ها شورای امنیت ملی را برگزار می‌کنید. مون در پاسخ به او گفت: از حالا راحت می‌خوابم؛ زیرا شما به نماینده ما گفتید که کره شمالی آزمایش‌های موشکی در صبح زود را متوقف خواهد کرد. کیم همچنین گفت: در مسیر آمدن به اینجا مطلع شدم که شهروندان فراری کره شمالی و ساکنان جزیره یئون پیونگ که به سبب گلوله باران‌های کره شمالی در نگرانی زندگی می‌کنند در ارتباط با نشست ما ابراز امیدواری کرده‌اند. امیدوارم بتوانیم از این فرصت برای التیام بخشی این زخم‌ها و توسعه روابط دو کره استفاده کنیم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.