«بوریس جانسون» افزود: البته این نشست تاریخی به‌خودی‌ خود پایان ماجرا نیست و هنوز سئوالات زیادی باقی‌مانده که بایستی پاسخ داده شود.

جانسون تعهد رهبر کره شمالی مبنی بر توقف آزمایش‌های اتمی و موشکی را «گام مثبت» دانست و ابراز امیدواری کرد که این اقدام، نشان‌ دهنده تلاش کره شمالی برای مذاکره با حسن نیت باشد. &#۳۹;همچنین کیم جونگ اون بایستی متوجه باشد که تنها تغییر مسیر می‌تواند امنیت و آبادانی را که او برای کشورش می‌خواهد تأمین کند.&#۳۹;

وزیر امورخارجه انگلیس اضافه کرد: انگلیس به همکاری با شرکای بین‌المللی خود در جهت اجرای تحریم‌های فعلی علیه پیونگ‌یانگ تا زمانی که این کشور تعهدات خود را به گام‌های عملی برای خلع سلاح تبدیل کند، ادامه می‌دهد.

 رهبران دو کره در اجلاس سران امروز (جمعه) در مورد «خلع سلاح کامل شبه‌ جزیره کره» به توافق رسیده و موافقت کردند «توافق متارکه جنگ به معاهده صلح تبدیل شود و هر اقدام خصمانه علیه یکدیگر را از این به بعد خاتمه دهند.»

&#۳۹;مون جائه این&#۳۹; رئیس‌جمهوری کره جنوبی و &#۳۹;کیم جونگ اون&#۳۹; رهبر کره شمالی همچنین در بیانیه پایانی موافقت کردند که خلع سلاح هسته‌ای را محقق کنند.

در این بیانیه آمده است، سران دو کشور موافقت کرده‌اند برای دستیابی به این هدف با جامعه بین‌المللی همکاری کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.